Fashion Days, unul dintre principalii jucatori de pe piata magazinelor online pe segmentul de moda in Romania, proceseaza, de la depozitele amplasate la iesirea din Bucuresti, circa 1.500 de comenzi pe ora, trimise catre cele sapte tari din Europa Centrala si de Est in care activeaza retailerul online.

Astfel, compania elvetiana detine trei depozite in Romania, respectiv doua pentru stocarea produselor si un depozit in care se impacheteaza produsele. Acestea sunt ambalate apoi in colete si incarcate apoi in masinile de curierat si ajung in cele din urma la clienti.

Cele doua depozite folosite pentru stocuri acopera 3.000 de metri patrati si, respectiv, 4.000 de metri patrati si contin in jur de 500.000 de produse, de la peste 1.000 de branduri. Aceste spatii au insa o capacitate totala de stocare de 655.000 de produse.

Romania, "creierul" magazinului online Fashion Days

Retailerul online vinde pe pietele din Romania, Bulgaria, Slovenia, Slovacia, Cehia, Ungaria si Polonia. Romania este "creierul" afacerii, avand in vedere ca toate comenzile primite din cele sapte tari sunt procesate in depozitele din Bucuresti. In plus, din totalul de 550 de angajati ai companiei, aproximativ 400 lucreaza in Romania.

Toate produsele care intra in depozit sunt scanate in zona de receptie, fiind apoi etichetate cu un cod de bare Fashion Days, ceea ce le face usor de gasit pentru procesarea comenzii. De altfel, pana la faza ambalarii propriu zise, un produs trece in total prin sase scanari succesive. In depozitul in care produsele sunt primite si impachetate in colete lucreaza circa 70 de oameni, in cate doua schimburi de opt ore.

Intreaga operatiune este facilitata de un sistem electronic, prin care se tine "evidenta" tuturor produselor, astfel ca acestea sunt identificate in decurs de cateva secunde din momentul in care este primita comanda. Apoi, coletul este trimis catre client in mai putin de trei ore, cu o capacitate maxima de procesare care poate ajunge la 1.500 de comenzi pe ora, adica 24.000 pe zi.

Fashion Days a intrat anul trecut si pe segmentul de vanzari pe terminale mobile, dupa lansarea aplicatiei de cumparaturi pentru iPhone, iar in septembrie 2014 a lansat o aplicatie si pentru iPad. Compania a anuntat ca va lansa in lunile urmatoare o aplicatie pentru utilizatorii de Android. Comenzile plasate online au crescut de la 5% in 2012 la 30% anul acesta.

Compania estimeaza, la nivel de grup, o cifra de afaceri de 100 de milioane de euro in 2014. Fashion Days este parte a grupului online sud-african Naspers si vinde in Romania haine, pantofi si accesori de la branduri precum CK Calvin Kelin, Puma, Just Cavalli, Guess, Diesel, adidas, Nike sau Love Moschino.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri