Te provocam la o dezbatere online. Echipa InternetCorp a inceput deja. Merita sa astepti "vinerea neagra" a reducerilor pentru a face o achizitie? Cu ce tabara esti de acord?

Conform studiului Omnibus Online iSense.Solutions, vor achizitiona produse de Black Friday in special persoanele cu varsta cuprinsa intre 25 si 34 de ani (38%), precum si consumatorii din categoria de varsta 35-44 de ani (34%). De asemenea, femeile par mai indecise in ceea ce priveste cumparaturile de Black Friday – 59% dintre acestea (fata de 49% dintre barbati) au afirmat ca nu stiu sigur daca vor face cumparaturi.

„Majoritatea romanilor nu s-a decis inca daca va face cumparaturi de Black Friday, astfel ca o provocare a magazinelor consta in a convinge o parte cat mai mare dintre romanii indecisi sa le consulte oferta de Black Friday. O solutie de succes ar putea fi realizarea de promotii si promovarea lor intensa exact pentru produsele pentru care oamenii isi doresc reduceri. Spre exemplu, femeile ar putea fi atrase mai mult sa cumpere de Black Friday daca ar gasi reduceri pentru imbracaminte si carti”, afirma Andrei Canda, managing partner iSense.Solutions.

Principalele categorii de produse la care consumatorii isi doresc promotii de Black Friday pentru a le achizitiona sunt electrocasnicele (28%), telefoanele mobile (18%), televizoarele (18%), produsele de imbracaminte/incaltaminte (12%) si laptopurile/notebook-urile (10%).

„Conform informatiilor iSense.Solutions, consumatorii prefera sa cumpere produse electronice, electrocasnice si IT in special din magazinele fizice specializate (63%), urmate de magazinele online specializate (36%) si de hipermarketuri/supermarketuri/magazine de tip “Do It Yourself” (31%). De aceea, o abordare de promovare prin mai multe canale ar putea avea un maxim impact de Black Friday”, completeaza Traian Nastase, managing partner iSense.Solutions.

Citeste si:

Promotiile la laptopuri si telefoane sunt dorite in special de consumatorii tineri, din intervalul de varsta 15-24 de ani (22% sunt interesati de laptopuri si 30% de telefoane). Interesul pentru promotiile la telefoane este ridicat si in randul consumatorilor cu varsta cuprinsa intre 25 si 34 de ani (27%). De asemenea, 29% dintre respondentii din aceasta categorie de varsta isi doresc promotii la televizoare, in timp ce electrocasnicele sunt vizate in special de persoanele cu varsta cuprinsa intre 45 si 54 de ani (41%).

Informatiile sunt extrase din Studiul Omnibus, care a fost realizat online de catre compania iSense.Solutions in randul unui esantion de 1.000 de respondenti, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu varsta de peste 15 ani, din mediul urban din Romania. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3%, la un nivel de incredere de 95%.

Studiul Omnibus iSense.Solutions este realizat lunar, oferind ocazia oricarei companii din Romania sa ia decizii bazate pe informatii obtinute direct de la consumatorii romani.

Datele privind locurile din care sunt achizitionate produse electronice, electrocasnice si IT fac parte din studiul multiclient „Obiceiuri de cumparare de produse electronice, electrocasnice si IT”, realizat de iSense.Solutions. Studiul a fost realizat pe 1.000 de respondenti si este reprezentativ pentru consumatorii din Bucuresti, avand un grad de eroare de +/- 3%.