Ratiunea din spatele primelor doua propozitii este destul de simpla si toti ne-am lovit de chestiunea aceasta in trecut. Esti la o masa cu opt pizza, incercam sa vorbim si nu facem decat sa molfaim (scuzati cuvantul) sa ne lingem pe degete in timp ce criticam (sau laudam) pizzeria de unde am comandat.

Da, se naste o camaraderie, in sensul ca fiecare impartaseste opinii dar, la finalul zilei, cand tragi linie, toti vom vorbi despre cum intalnirea a fost o pierdere de vreme, cum nimeni nu a auzit nimic, nimeni nu a invatat nimic, cum sefii nu au gandit mare lucru si asa mai departe.

Filozofia miliardarului Jeff Bezos din spatele “regulii celor doua pizza” subliniaza evidentul – cu cat mai putini oameni intr-un proiect, cu atat mai putina distragere a atentiei, cu atat mai mare productivitatea. Echipele prea mari tind sa devina/fie mai ineficiente, deoarece mai multe voci vor sa se faca auzite – si nici macar nu sunt cele care MERITA sa fie auzite.

Un mic orasean devine o legenda

Ce este diferit cand vorbim de Jeff Bezos? Pentru inceput, este (un fel de) vizionar, ceea ce inseamna ca nu gandeste asa cum o fac eu – sau tu (fara nicio ofensa adusa tie, stimate cititor). El se gandeste, la modul cel mai pragmatic si realist, cum sa construiasca orase in spatiu care sa orbiteze in jurul Pamantului - evident, cu de toate, inclusiv parcuri de distractie si destul de mari cat sa poata gazdui trei milioane de oameni. Un loc pe care, in mod sigur, as vrea sa il vizitez! La astfel de lucruri se gandeste.

Ce este de invatat? Incearca sa iesi din “spatiul confortabil”, deja “batatorit” de alte companii, cum ar spune englezul, “think outside the box”. Tinteste sus (foarte sus!) si nu se stie niciodata unde vei putea ateriza. Jeff Bezos s-a gandit sa construiasca un website pe care oamenii sa il viziteze pentru a cumpara carti. Si apoi a adaugat inca ceva. Si INCA ceva. Si acum este o platforma care vinde practic orice, de la paturi la papuci si lucruri mai dubioase. Ah, si servicii de hosting. Acum se gandeste la roller coastere spatiale.

Stai asa, Amazon nici macar nu e pe profit?!

Zilele le sunt numarate companiilor care nu reusesc, pentru o perioada mai indelungata, sa arate profit net substantial. Cumva insa, Jeff Bezos este exceptia. Amazon are o capitalizare de 140 de miliarde de dolari si o actiune se vinde cu peste 305$ la ora la care redactez articolul. Cu toate acestea, gigantul online nu prea face profit. Cum se intampla asta?

Citeste si:

Pentru a face bani, trebuie sa cheltuiesti. Si Jeff Bezos stie asta. Prin reinvestirea profitului companiei in dezvoltarea Amazon, viitorul platformei (si conexelor sale) arata mai bine ca niciodata. Desi ar fi mai confortabil sa “te agati” de profit, Jeff Bezos dovedeste ca achizitia si implementarea de noi facilitati/sectiuni/produse reprezinta investitia corecta si este extrem de important pentru business – chiar daca nu da rezultate immediate. Da, poate fi riscant daca te misti impotriva curentului, insa cine se indoieste ca Amazon nu va avea succes pe termen lung? Jeff Bezos are o adresa de email publica, Jeff@Amazon.com si unele voci spun ca el insusi raspunde uneori problemelor clientilor.

WALL-STREET.ro i-a scris de mai multe ori pe aceasta adresa si a raspuns PR-ul companiei din Germania – semn ca unele mail-uri probabil sunt redirectionate.

Pentru Bezos, cerul este limita

Este un jongler destul de bun: pe langa orchestrarea imperiului Amazon si nascocirea de idei despre cum sa permita omenirii sa construiasca parcuri de distractii in atmosfera terestra, Jeff Bezos si-a gasit cumva timp sa cumpere cu 250 de milioane de dolari The Washington Post. Si sa doneze 42 de milioane de dolari unui device care va putea sa calculeze timpul exact pentru o perioada de 1000 de ani – fara nicio milisecunda eroare. Ambitiile sale par a fi fara de sfarsit – si averea sa de aproape 30 de miliarde de dolari ar putea sa il ajute sa atinga o buna parte dintre ele.

Deci, ce ai putea invata de la Jeff Bezos? Ca de mai multe ori decat ne-ar placea sa admitem, simplitatea ajuta mai mult decat ceva foarte complex. Ca a incerca lucruri noi este esential. Ca, mai departe de orice, trebuie sa iti placa cu adevarat ceea ce faci si sa fii convins(a) ca tot ceea ce faci este important, pana la cea mai mica decizie, cea mai mica fraza, orice cuvant.

Sursa foto.