“Este atat de usor sa cumperi totul online. Pleci de la un blog sau Instagram si sfarsesti intr-un magazin de care nu ai mai auzit. Am vrut doar sa pun capat acestei nebunii”, afirma Sarah Lazarovic.

Ea este si autoarea cartii “A bunch of pretty things I did not buy”, in care prezinta atat imagini cu lucrurile pe care a dorit sa le cumpere in perioada de un an in care si-a interzis orice achizitie insotite de ideile sale despre a cheltui bani si consumerism. Recunoaste in aceasta carte ca, dupa o copilarie in care nu a pus pret pe gestionarea finantelor, a realizat importanta banilor in timpul facultatii cand trebuia sa decida pe ce cheltuia fiecare dolar.

Impunandu-si sa nu cumpere anumite lucruri si-a oferit astfel timp pentru a se gandi daca avea cu adevarat nevoie de acele produse (de regula, raspunsul era negativ). Ideea centrala a cartii se refera la faptul ca oamenii sunt prea concentrati pe consumul constant. Intrebata ce face cu banii economisiti, Lazarovic a raspuns: “Veniturile mele devin economii inainte ca eu sa vad acesti bani, astfel incat am sentimentul ca nu dispun de acei bani, nu am 300 de dolari, spre exemplu, pentru a-i cheltui pe o pereche de cizme, deci nu voi intra in acel magazin”, a punctat graficianul.

Citeste si:

In prezent, aceasta sustine ca prefera sa cheltuiasca bani pe experiente si nu pe bunuri materiale. “Am realizat in urma acestui experiment ca in loc sa cumpar o pereche de pantofi cu 100 de dolari, cu acei bani pot achizitiona tot ce am nevoie pentru a gati o cina pentru prietenii mei”, completeaza Lazarovic.

88% dintre persoanele care cumpara online au abandonat cosul virtual cel putin o data in ultimul an, rezulta dintr-un studiu recent al PayPal. Acest lucru a dus la „pierderi” globale de 4 mii de miliarde de dolari, din abandonul cosurilor.

4 mii de miliarde de dolari pierduti, din abandonul cosurilor online

4 mii de miliarde de dolari pierduti, din abandonul cosurilor online

Sursa foto: Comert online, Shutterstock.com