Cu toate acestea, Romania aproape si-a dublat cresterea de la an la an, in timp ce in Suedia evolutia este mai lenta, de doar 16% in 2014 fata de 2013. In Romania, comertul online acopera in prezent doar circa 2,2% din total, in timp ce ponderea din Suedia este tripla, de 6,4%. Anul trecut, atat romanii cat si suedezii si-au folosit mai des smartphone-urile pentru a achizitiona produse online.

Exista insa si asemanari intre cele doua state europene – atat romanii cat si suedezii prefera sa comande electronice, urmate de imbracaminte si incaltari. Locul trei difera insa – in timp ce suedezii cumpara mai multe carti online, romanii prefera obiecte de home & deco.

Exista inca doua diferente majore intre cele doua state – in Romania, aproape 90% dintre cei care cumpara online prefera inca sa plateasca ramburs; mai apoi, in Suedia numarul magazinelor online care livreaza si in afara tarii se ridica la 66% din total, ceea ce, desi nu exista date concrete in acest sens pentru Romania, este greu de crezut ca se intampla si aici.

Interesant este de asemenea faptul ca piata de eCommerce din Suedia avea valoarea celei din Romania din prezent, in anii 2005-2006. Cu toate acestea, daca tendinta de evolutie se va pastra, in urmatorii 5-7 ani am putea egala statul nordic.