Jack Norell are zece ani de experienta in dezvoltare tehnica SEO & strategii de user engagement, lucrand pentru website-uri din mediul enterprise. Pe langa acestea, Jack Norell are vasta experienta in eCommerce, agregatoare de travel, markeplace-uri online, retail de lux si finante.

El va fi prezent anul acesta la ecomTEAM 2015, oferind pentru prima oara sfaturi practice magazinelor online locale. Vei putea interactiona cu el atat la Workshop-ul de SEO cat si fata in fata, in network business-ul lounge pus la dispozitie pe tot parcursul celor doua zile de eveniment.

Primul meu sfat pentru orice business ar fi acela de a cunoaste foarte bine piata, inainte de a te lansa. Pune la punct o analiza PSOP (Puncte forte, Slabiciuni, Oportunitati si Pericole - sau SWOT - n.r.) pe ideea ta de business si intreaga piata”, subliniaza el.

Daca dupa aceasta analiza nu gasesti anumite vulnerabilitati ale concurentei pe care le poti exploata, devine vital ca ideea ta sa fie destul de puternica incat sa “rupa” piata. Evita sa imiti ce au facut altii. Cu alte cuvinte, afla unde si cum poti ingenunchia concurenta.

Al doilea pas – angajeaza un contabil bun care sa te ajute cu cash flow-ul. Aceasta este una dintre cele mai des intalnite probleme din cauza carora business-urile esueaza. Al treilea sfat este sa te axezi pe a-ti face clientii fericiti si sa ii ajuti in a impartasi informatii despre existenta business-ului tau. Word of mouth este cel mai puternic si ieftin canal de advertising si social media este perfect pentru ca mesajul tau sa se raspandeasca”.

Este mult mai usor sa iti pastrezi un client, decat sa incerci sa gasesti unul nou. Si clientii multumiti spun si prietenilor despre tine. Pana in acest punct, pare ca Jack nu a oferit, efectiv, sfaturi despre SEO.

“Am ales sa fac acest lucru”, spun el, “intrucat daca nu ai pus la punct acestea trei, niciun fel de SEO nu te va ajuta sa iti sustii business-ul. Daca insa le-ai realizat, SEO-ul tau va fi mai bun, mai corect catre si prin consumatori, parteneri business si publisheri care vor sa lucreze pentru tine. Companiilor solide le vine mult mai usor sa construiasca link-uri, sa creeze social shares si offline word of mouth, decat cei care se axeaza doar pe SEO”.

De asemenea, daca esti norocos, concurentii tai inca nu si-au dat seama de cum sa foloseasca corect SEO, si acest lucru este foarte intalnit – inclusiv in Romania. Multe vor avea pagini cu titluri duplicate, bloat index, http://www.kahenadigital.com/how-to-fix-index-bloat/ , continut dificil de parcurs, non-mobile si, deseori, vor avea si backlink-uri slabe.

Cele trei sfaturi:

1. Indexare

Ajuta Google sa inteleaga website-ul tau, indexand doar pagini valoroase, prin excluderea celor pe care nu vrei sa le evidentiezi din motorul de cautare. Foloseste un sitemap XML curat care se updateaza zilnic, pe masura ce sunt adaugate noi produse.

2. Continut

Google vrea continut original si in amanunt. Descrieri facute de altii nu ofera valoare adaugata si rangul site-ului tau ar putea fi afectat. Creaza descrieri noi pentru categorii, produse si servicii, descrieri care sa ajute clientii.

Citeste si:

Apoi realizeaza clipuri extraordinare, articole, grafice si alt continut in jurul produselor tale, care sa le permita oamenilor sa afle mai multe. Acestea pot fi ghiduri, proiecte amuzante, galerii foto si multe altele. Nu doar ca motoarele de cautare iti vor trimite trafic organic catre aceste pagini, dar va creste si calitatea generala a site-ului.

3. Link-uri sociale

Continutul creat de tine este pasul care poate influenta primirea de link-uri din afara site-ului, sau link-uri editoriale, catre propriul site. Pana la urma, daca sunt alte 20 de site-uri la fel ca tine, de ce ar pune un cotidian link-uri fix catre al tau? Trebuie sa te diferentiezi.

Aceleasi lucruri sunt valabile si in social media – doar lucruri cu adevarat valoroase sunt impartasite pe scara larga. “De cand cu update-urile spam ale Google Penguin, numarul link-urilor are doar o mica importanta asupra a ceea ce determina rangul unui site. Calitatea este absolut vitala, si poate propulsa, sau prabusi, un proiect. In esenta, cu cat este mai greu sa obtii un link pe gratis, cu atat mai mare este calitatea”, subliniaza britanicul.

Greseli antreprenoriale

Cele mai comune greseli pe care le fac business-urile mici este abonarea la instrumente precum Moz Pro, si sa nu te folosesti de toate instrumentele pe care le ofera. Toate instrumentele reputabile functioneaza excelent, asa ca este util sa iti rezervi cateva ore pe saptamana astfel incat sa intelegi bine toate fatetele sistemului.

O alta problema este incercarea de a gasi solutii atat ieftine cat si cu adevarat eficiente. SEO-ul de calitate necesita timp, nu instalarea ScrapeBox pentru a primi cateva mii de link-uri de comentarii. “Ultima greseala este ignorarea analytics. Vizitatorii site-ului te vor ajuta sa intelegi mai bine ceea ce doresc de la magazin. Invata cum functioneaza software-ul de analiza si asigura-te ca il configurezi corect. Afla care sunt paginile care convertesc cel mai bine si construieste mai multe similare”.

Cateva secrete

Majoritatea site-urilor de eCommerce incearca sa “prinda” pe intreaga piata, sau o verticala foarte mare, precum “travel”. “Este mare, este sexy si o mica cota de piata inseamna multi bani. Dar este, totodata, foarte competitiva si marjele de profit sunt joase”, subliniaza Jack.

“Secretul cel mai bun este acela de a te axa pe acea 0,1% din piata care iti iubeste business-ul. Acesta este tribul tau. Asigura-te ca tribul tau este incredibil de incantat de produsele si serviciile tale”, spune Jack Norell.

Nu doar ca poti vinde produsele tale la marje mai mari, dar acei clienti vor reveni si vor aduce cu ei si alti prieteni.

Pe de alta parte, fiind un business la inceput de drum, ai avantajul agilitatii. “Clientii mari gasesc dificile schimbarile mici. Din punct de vedere SEO, acest lucru inseamna ca platformele sunt pline de mici probleme, precum tag-uri slabe, descrieri scurte si plictisitoare ale produselor, sitemap-uri XML pline de erori si multe pagini care duc catre 404 error”. Daca reusesti sa repari acestea, performanta poate face un salt extraordinar.

Pentru site-urile enterprise, igiena SEO este cea mai importanta. Clientii mari sunt buni la marketing traditional, precum TV advertising si PR, dar au probleme atunci cand vine vorba de discutat catre clienti 1-la-1. Este o oportunitate excelenta pentru companiile mici sa acopere acest gol si sa discute cu clientii mult mai apropiat”.

Un alt punct atins de expertul SEO, si despre care va discuta si la ecomTEAM 2015, este importanta rezultatelor organice si a echipei tale, in general.