In 2014, vanzarile de pe noriel.ro au inregistrat o crestere de 60% a comparativ cu 2013, iar estimarile sunt ca trendul ascendent se va pastra si in 2015. Ce cauta consumatorul roman? Noriel a identificat inca din anii trecuti doua tendinte in care a investit si pe care le-a dezvoltat. Ca si pana acum, jucariile cu promovare pe canalele Tv au si vanzari mai bune, insa s-au detasat si produsele de licenta, precum printesele Disney sau jucariile educative. De aceea si Noriel a investit mai mult in dezvoltarea acestor jocuri si jucarii educative sau creative sub brand propriu: Micul Artist, Plastelino, Color Chic, papusile bebelusi Maia, papusile fashion Sofia, gama Noriel Bebe si Noriel Kids, precum si gama de jocuri si puzzle-uri.

Afaceri de 25 mil. euro pentru Noriel in 2014

In 2014, Noriel a deschis 13 noi magazine de jucarii si doua magazine tip one-stop-shop destinate proaspetilor parinti. Planul pentru acest an va include extinderea retelei de magazine de mari dimensiuni (750 - 1.000 metri patrati), investitia aproximativa pentru o locatie fiind de pana la 500.000 de euro. "Anul 2014 a fost cel mai bun de pana acum, considerand ca reteaua Noriel a inceput expansiunea in anul 2009. A fost un de extindere, in care am deschis noi magazine, am dezvoltat noi concepte, am adus noi produse cu focus mai mare pe jucariile educative si de calitate. Estimam ca 2014 a dus afacerea la nivelul a 25 milioane de euro cifra de afaceri, intr-o piata evaluata la 150 de milioane de euro; o crestere sanatoasa fata de 2013 cand am incheiat anul cu o cifra de 18 milioane de euro”, a declarat Cristian Constantinescu, CEO Noriel.

In 2015 compania ia in calcul si expansiunea in tarile vecine, Ungaria, Bulgaria si Republica Moldova prin distribuirea de jucarii sub brandul Noriel Toys sau Noriel Bebe. Compania Noriel a fost infiintata in 1993 de catre sotii Mirela si George Constantinescu, de profesie ingineri. Compania a inceput prin a produce jocurile bine-cunoscute ca "Nu te supara, frate", "Comoara lui Piticot" sau "Pacalici" in diverse sectii din Bucuresti, iar in 1999 a infiintat propriul centru de productie in Prahova. Astazi compania are o linie bogata si variata de produse proprii, care include jocurile romanesti deja celebre, plusuri si jocuri educative precum Plastelino sau Micul Artist.

Grupul Noriel este condus astazi Cristian Constantinescu, in actionariatul grupului fiind si compania Axxess Capital (ce administreaza fondurile de investitii RAEF si BAF). In prezent, Grupul Noriel include companiile Noriel Impex (distribuitor de jucarii), Toys and Games Industry (fabrica de jucarii de la Prahova), Intertoy Zone (divizia de retail fizic si online). Cu o retea de 43 de magazine in 25 de orase, Noriel este liderul pietei de retail de jucarii din Romania.