Compania a comparat Europa cu America de Nord; se pare ca adoptia smartphone-urilor este inca mai mare in SUA, unde 69% din cetateni au un smartphone. In Europa, media este mai redusa, de 60%. In Polonia, 42% din populatie detine un smartphone, in timp ce in Suedia ponderea este de doar 33%.

Un alt lucru unde SUA sta mai bine decat Batranul Continent este vizitarea magazinelor online. In State, 74% dintre utilizatorii chestionati au vizitat un retailer online in ultimele trei luni, in timp ce in Europa, media este de doar 46%. Acest lucru se datoreaza faptului ca in Europa sunt inca multe tari unde oamenii prefera sa cumpere traditional. In Italia, de exemplu, doar 15% dintre locuitori au vizitat un magazin online, in Polonia 24% iar in Spania 28%.

Citeste si:

PC-ul ramane inca principalul device pentru cumparaturi online – acest lucru este valabil atat in Europa cat si in SUA. Din cele opt state chestionate, doar Marea Britanie, Germani si, intr-o masura mai mica, Suedia, pot tine pasul cu SUA, unde 10% dintre tranzactii s-au realizat pe smartphone-uri si 9% de pe tablete, in 2014.

Comertul mobil in Europa

In SUA s-au consemnat vanzari prin PC-uri in valoare de 182,1 miliarde de euro, in timp ce online spending-ul de pe terminale mobile s-a ridicat la 41,9 miliarde de euro. Cumparaturile de pe mobile vor creste cu 63% in 2015.

In Europa, cumparaturile de pe desktop-uri s-au ridicat la 132,5 miliarde de euro, iar in 2015 va creste pana la 140,5 miliarde de euro. Mobile-ul a acoperit 23,8 miliarde de euro anul trecut, dar va creste cu 88,7% anul acesta, pana la 44,9 miliarde de euro, in statele analizate. Din nou, Marea Britanie, Germania si Franta sunt principalii jucatori in zona de eCommerce din Europa, impreuna acoperind 87% din aceasta suma, in 2015.

Cea mai mare crestere a eCommerce-ului se va consemna insa in Polonia (smartphone: +100%, tablete: +121%), Spania (smartphone: +73%, tablete: +132%) si Germania (smartphone: +108%, tablete: +96%).