Reprezinta un pol al interesului utilizatorilor si, din aceste statistici, iti poti da seama ce anume cauta utilizatorii intr-o anumita perioada de timp. Instrumentul poate fi folosit si pentru business-ul tau, pentru a realiza ce postari/produse starnesc interesul clientilor si, in functie de acestea, sa iti pui la punct o strategie cat mai coerenta de marketing si vanzari.

Prin intermediul instrumentului Buzzsumo.com poti vedea care a fost cel mai impartasit continut de pe propriul site (sau al concurentei) si, de asemenea, sa analizezi cateva tendinte.

Pentru a vedea ce anume au cautat romanii in ultimele sase luni, am analizat continutul unor site-uri cu un numar ridicat si foarte ridicat de produse – eMag.ro, Altex.ro, Cel.ro, QuickMobile.ro si Elefant.ro.

eMag.ro: Greseli pret la produse resigilate

eMag.ro surprinde (si) de aceasta data – in ultimele sase luni, cele mai shareuite pagini de pe magazinul online sunt, in ordine:

- Pagina de produse Apple, cu aproape 33.000 de share-uri pe Facebook

- Cartea Pas cu Pas semnata de presedintele Romaniei Klaus Iohannis.



- In mod interesant, urmatoarea cea mai share-uita pagina pe retele sociale nu vine direct de pe magazinul eMag ci din blogul companiei. Este vorba de postarea in care compania subliniaza ca va onora toate comenzile pentru cele 730 de produse resigilate postate pe site la pret gresit (in favoarea clientilor), in noiembrie 2014. Aceasta postare a fost share-uita de peste 2.300 de ori.

Interesant este si faptul ca, spre deosebire de alte pagini ale companiei, aceasta a atras si multe share-uri pe reteaua sociala profesionala Linkedin – 81.

Altex.ro – Concursul, la putere

- In cazul Altex, cea mai share-uita pagina este cea a unui concurs prin care cel mai mare retailer de pe piata locala urmareste sa isi creasca numarul de abonati prin oferirea unui televizor Panasonic.

- O „anomalie” reprezinta a doua pagina cea mai share-uita, si anume cea a Playstation 4. Desi are numai 17 share-uri pe Facebook, pagina compenseaza prin share-urile pe Google+; ceilalti retaileri nu au reusit sa cumuleze atatea plusuri pe reteaua sociala detinuta de gigantul american Google.

- Pe locul trei se situeaza pagina Samsung Galaxy S4, cu 224 de share-uri pe Facebook.

Cel.ro – Noua sectiune de carti

Cel.ro, cunoscut mai ales pentru retailul electroIT, a intrat in ultima perioada pe mai multe segmente de activitate – carti, parfumuri, produse pentru copii, casa si decoratiuni.

- Pe primul loc se situeaza, in ultimele sase luni, ca numar de share-uri pe retele sociale, pagina de carti a companiei, cu 2.320 de share-uri.

- Pe urmatoarele doua locuri se situeaza doua produse – un laptop Asus, redus cu 300 de lei, si o placa video de ultima generatie GeForce.

Interesant este ca in top 5 nu intra niciun produs Apple sau Samsung, contrar share-urilor altor retaileri majori din piata.

QuickMobile.ro – Accesoriile, cele mai impartasite

- Sectiunea de accesorii a QuickMobile, lansata anul trecut, are cele mai multe share-uri, dublu fata de ocupanta locului doi – circa 1.600 de share-uri.

- Al doilea cel mai share-uit produs este Nexus 9, cu 846 de share-uri, 844 venind din Google+;

- Motorola Nexus 6 se situeaza pe locul trei, desi produsul este destul de scump – 3.300 de lei. Pagina este recomandata de peste 760 de ori.

Elefant.ro – Pagina de cautari

- Homepage-ul Elefant.ro este cel mai impartasit pe retele sociale, cu peste 4.300 de share-uri.

- eBook-ul Pas cu Pas al lui Klaus Iohannis este a doua cea mai impartasita pagina de pe Elefant.ro, cartea costand 8 lei, Cartea a atras aproape 4.000 de share-uri

- Pe locul trei ca numar de share-uri se afla biografia lui Coco Chanel, cartea costand 25 de lei. Aceasta a atras 400 de share-uri.

Cateva concluzii:

Pentru magazinele online este esential sa aiba, pe fiecare pagina, butoane de share pe retele sociale. Mai mult, va deveni important, pe langa conectivitate Facebook, Google+ si Twitter, magazinele sa includa si butoane de share pentru LinkedIn, Pintererest, retele sociale care au inceput sa creasca si in Romania. Pinterest mai ales pune accent pe vizual, fiind important sa existe buton de share mai ales in cazul magazinelor de fashion, beauty sau design.

Pagini de produse importante, precum cele ale Apple, Samsung, carti in voga sau anumite promotii si concursuri trebuie sa primeasca o atentie speciala pentru o indexare mai buna, putand deveni virale organic, cu un mic „push” din partea echipelor din spatele magazinului.

Sursa foto: Shutterstock: Impartasind

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri