Pentru analizarea paginilor de Facebook ale brandurilor am folosit instrumentul Likealizer.com. Acesta strange informatii despre paginile Facebook si le analizeaza, construind statistici, generand sfaturi pentru administratori si indicand o nota de la 1 la 100 pentru profesionalismul si eficienta respectivelor prezente pe cea mai mare retea sociala din lume.

Pagina H&M

Pagina de Facebook a magazinului de fashion H&M Romania are putin peste 50.000 de like-uri dar engagement rate-ul este foarte redus, de doar 0,55%. Acest lucru este, cel mai probabil, cauzat de postarile extrem de rare, o medie de doar 0,61 pe saptamana.

Mai mult, brandul local face greseli majore in prezenta de pe Facebook, pe langa numarul de postari extrem de redus – aproape 100% din postari sunt fotografii, lipsind orice alta forma de continut. Compania nu foloseste hashtag-uri si nu urmareste la randul ei decat alte 4 pagini, lucru care, similar, nu ajuta in promovare.

Scorul este pe masura efortului – doar 19 din 100.

Pagina Miniprix

Concurentii de la Miniprix stau (mult) mai bine pe Facebook.

Compania are aproape 426.000 de like-uri si engagement-ul este de 2%. Compania posteaza dest, in medie 7,2 postari pe zi. Cu toate acestea, magazinul de fashion face greseli comune – posteaza doar fotografii, timing-ul ales nu este cel mai bun si compania ar trebui sa puna mai multe intrebari catre clienti, pentru a starni interactiune.

Cu toate acestea, Miniprix sta bine la capitolul lungimii postarilor (peste 100 de caractere) si a numarului de postari din partea fanilor – acestea au loc zilnic. Cumulat, prezenta Miniprix pe Facebook este notata cu scorul de 60.

Pagina eMag

Cel mai mare retailer online din Romania nu dezamageste pe Facebook. Compania are peste 770.000 de like-uri si engagement peste medie, de 1,31%. Numarul de postari zilnice este de 3,79, optim, iar eMag face un lucru foarte bun pe Facebook – pune postari diverse, atat foto, video, cat si text sau intrebari catre clienti.

Cu toate acestea, eMag nu ofera posibilitatea clientilor de a posta pe pagina proprie de Facebook – o strategie cu dublu tais. Poate “bloca” anumite comentarii indezirabile, dar poate frustra pe multi. In medie, compania primeste pe pagina de Facebook 141 de like-uri sau comentarii per postare.

Scorul total este de 73.

Pagina Altex

Pagina de Facebook a Altex a atras aproape 350.000 de like-uri, engagement rate-ul fiind de 0,42%.Compania posteaza, in medie, de 1,48 ori/zi, insa timing-ul ales nu este cel bun.

Altex nu foloseste pe Facebook tag-uri si nici nu pune suficiente intrebari clientilor. Scorul este de 56.

Pagina Intersport

Pagina de Facebook a Intersport Romania are 111.000 de like-uri, engagement rate-ul fiind slab, de 0,25%. Numarul mediu de postari zilnice este de 1,45 insa acestea nu primesc, in medie, decat 38 de like-uri, comentarii si share-uri. Compania ar trebui sa puna mai multe intrebari clientilor, pentru a creste engagement rate-ul si eventual sa ia in considerare sa lase “la liber” terte postari pe pagina proprie.

Citeste si:

Scorul total este de 62 din 100.

Pagina Mobexpert

Pagina Mobexpert are putin peste 75.000 de like-uri, numar stabil in ultima perioada. Engagement rate-ul este dezastruos, 0,14%, acest lucru fiind cauzat de un numar mic de postari pe saptamana, doar 1,72. Similar cu H&M, probabil nici Mobexpert nu are un departament specializat pentru social media, inacceptabil in aceasta perioada.

Greselile se tin lant in cazul retailerului de mobila autohtona – timing-ul este foarte gresit, postarile sunt prea scurte si de o varietate scazuta, compania nu foloseste hashtag-uri si, ca o consecinta, numarul de like-uri/share-uri/comentarii este redus, in medie de doar 35.

Pagina Elefant.ro

Pagina de Facebook a Elefant.ro se situeaza , cu un fan base de 177.000 si un engagement rate de 0,64%, in media analizata. Magazinul posteaza insa prea rar pe Facebook, media fiind de doar 0,71 posturi/zi, acest lucru influentand negativ scorul final.

Mai mult, aproape 100% dintre postari sunt fotografii, deci lipseste varietatea. In schimb, Elefant.ro stie sa foloseasca hashtag-urile iar lungimea postarilor este buna, intre 100 si 500 de caractere.

Scorul final este de 69.

Pagina Carrefour Romania

Pagina de Facebook a hipermarket-ului Carrefour Romania are peste 500.000 de like-uri si un engagement rate al fanilor slab, de 0,35%.

Similar cu alti jucatori analizati, si Carrefour abuzeaza de fotografii, insa reuseste sa primeasca punctaj la nivel de interactiune prin intrebari aferente acestora, adresate clientilor magazinelor. Compania posteaza in medie 2,83 de articole/zi, insa acestea nu primesc decat 113 like-uri/share-uri/comentarii.

Timing-ul postarilor nu este insa tocmai potrivit, iar Carrefour nu foloseste hashtag-uri. Scorul final este de 57.

Pagina Mega Image Romania

Mega Image Romania sta destul de bine pe Facebook, cu 356.000 de fani si un engagement rate de 0,74%. Compania posteaza, in medie, de 1,81 de ori pe Facebook insa primeste doar o medie de 177 de reactii la postari – putin, avand in vedere baza de fani.

Lungimea postarilor este buna, intre 100 si 500 de caractere, Mega Image punand si multe intrebari, lucru pozitiv de asemenea. Scorul final este de 65.

Sursa foto: Shutterstock: Activare