Invitatul emisiunii de miercuri la WALL-STREET 360 este Cristian Ignat, manager al diviziei de pay per click din 2Parale.ro. Vei avea ocazia de a discuta fata in fata cu Cristian Ignat in cadrul ecomTEAM 2015, la Brasov, el sustinand un workshop de SEO si PPC impreuna cu Claudiu Murariu, partener MicroAnalytics.

  • Divizia de PPC a 2Parale are 50- 60 de clienti activi. Acesti clienti urmaresc in principal crestere vanzarilor si optimizarea costurilor. Principala difrenta dintre noi si piata din afara este legata de faptul ca antreprenorii din Romania se asteapta la rezultate de azi pe maine, in timp ce in afara stiu ca trebuie sa investeasca o perioada de timp pana vor vedea rezultate.
  • Cristian Ignat ar sfatui companiile care folosesc PPC sa aiba rabdare si sa investeasca pe termen mai lung ca sa aiba un interval mai mare in care poate testa mai mult.
  • Partea de tracking este in continuare implementata incorect acest feature. Am avut de exemplu un client care a renuntat la un moment dat la colaborarea cu noi ca sa faca intern. Dupa cateva luni imi spune ca le-a crescut vanzarile si le-a scazut costul pe conversie. Ne-am uitat impreuna pe cont si cand am facut un test pentru ca era uimitor am descoperit ca mutasera codul de pe pagina de Thank you pe pagina de cos, ceea ce inseamna ca in loc sa inregistreze comenzile, inregistrau utilizatorii care au intrat pe cosul de cumparaturi.
  • Un client imi spunea ca Facebook converteste foarte bine si ce face cu AdWods? Am inceput sa ne uitam si de fapt aveam codul de conversie setat la un nivel basic, care nu ii permitea sa vada canalele specifice. Cele mai multe vanzari veneau din cautarea pe brandul lor si, practic, erau doar coincidente pe campaniile de Facebook. Cand ei demarau campaniile pe Facebook, intamplator le crestea in acele zile si numarul de cautari pe brand.
  • Numarul de specialisti AdWords, in crestere. Lipseste o companie si o persoana care sa inteleaga foarte bine strategia si businessul clientului.
  • Multi asociaza prima pozitie din Google cu veniturile ce vor veni din campaniile AdWords. Este partial adevarat, ar trebui testat sa vada pe ce pozitie converteste cel mai bine. Pe de alta parte cu cat o persoana da clic pe o pozitie mai joasa din Google cu atat nevoia persoanei respective este mai mare. Pozitia conteaza, dar nu e direct corelata cu vanzarile. E indicat sa fii pe prima pozitie pentru cuvinte foarte nisate.
  • Clientii nu-si analizeaza in mod constant concurenta si acest lucru este o problema. Spre exemplu, spun ca au cel mai mic pret, dar nu verifica constant concurenta si poate de fapt un concurent are un pret mai mic, iar pentru utilizator este foarte usor sa compare online si sa vada asta.
  • Anul acesta va fi anul performance si anul video. Se cer din ce in ce mai multe companii pe performance si companiile au invatat sa ceara mai mult decat afisari si click-uri vor rezultate. O sa vedem de asemenea o explozie pe zona de video. Pentru ca video este in momentul de fata este destul de ieftin. In primul rand pe YouTube platesti doar pe vizualizare reala, adica toate cele 30 de secunde cat ar dura reclama. Daca cineva se uita doar 15 secunde, iar spotul are 30 nu platesti nimic. Nu platim pentru cei care dau skip.
  • Primele 5 secunde ale reclamei pe YouTube sunt foarte importante. Trebuie sa livrezi mesajul. Daca ne gandim bine prin promovarea prin YouTube te asiguri ca ai livrat un mesaj catre audienta ta. Utilizatorul e blocat 5 secunde pe reclama ta pe YouTube. Costul este de 0,02 lei per vizualizare. Am avut zile si cu 0,01.
  • Avem clienti care si-au adaptat reclamele pentru TV la YouTube.
  • As recomanda ca inainte sa se investeasca bani, fie in Adwords, fie pe Facebook, sa se investeasca in site. In ce vede utilizatorul. Sa zicem ca ai o agentie de turism si focusul tau este pe Croatia. Ai putea sa iei 10 cunostinte si sa le pui sa isi cumpere o excursie in Croatia. Atunci, tu ca owner, ar trebui sa te uiti cum se comporte ei. Iti iei notite si o sa afli niste lucruri extraordinare.
  • La nivel de imbunatatiri ale site-urilor trebuie sa faci investitii la nivel de flow, simplitatea site-ului. O alta problema pentru site-urile mici este ca nu stiu sa-si construiasca niste beneficii, sa mearga pe o nisa. Ar trebui sa se focuseze doar pe o anumita categorie.
  • Facebookul converteste foarte bine in industrile in care deciziile se ia pe baza de impuls cum ar fi cea de fashion. Decizia de achizitie de Facebook se ia pe baza de impuls. Daca afisezi o poza cu o pereche de pantofi, spre exemplu, sansele sa se dea click si chiar sa cumpere sunt foarte mari.
  • Cand vorbim de Google, vorbim de un public care prezinta interes fata de ce vindem noi. Diferenta e ca nu stim cine se afla in spatele calculatorului ( spre deosebire de Facebook, unde utilizatorii si-au dat date personale-nr.). Daca se cauta spre exemplu o rochie de seara stim ca exista interes pentru asta, dar poate fi o pustoaica de 13-14 ani. Pe Google e important sa mergi ceva mai nisat.

EcomTEAM este un eveniment dedicat industriei eCommerce realizat de publicatia de business wall-street.ro si fondat de reteaua de afiliere 2Parale.ro. Cu ocazia saptamanii magazinelor online la WSTV.ro va oferim o reducere speciala la ecomTEAM de 20%, folosind pana vineri codul ecomspecial20tv.