Segmentul de varsta care determina o pondere de click-uri mai mare decat ponderea de afisari este segmentul 16-24. In cazul acestui segment, procentul de afisari este de 22%, in timp ce ponderea de click-uri este de 26%, ceea ce inseamna ca utilizatorii tineri interactioneaza mai usor cu bannerele decat restul. O situatie similara se intalneste in Ucraina, unde segmentul de utilizatori cu varsta cuprinsa intre 25 si 34 de ani genereaza un procent de click-uri de 33%, avand o pondere de afisari de 30%.

Cu toate ca valoarea ratei de click inregistrata pe toate campaniile online romanesti selectate de Gemius pentru analiza este de 0.52%, ceea ce plaseaza Romania pe locul 3 in regiune dupa Ucraina cu 0.89% si Croatia cu 0.71%, doar 11% dintre utilizatorii de internet expusi acestor campanii au dat click pe bannere. Mai este in aceste conditii, in care doar 11% dintre utilizatori dau click, rata de click (CTR) un indicator media suficient?

Citeste si:

Metodele “alternative” de optimizare si de masurare a eficientei media online se dovedesc a fi mult mai potrivite pentru aprecierea rezultatelor. Acestea sunt masurarea si optimizarea in timp real a media-planului in functie de reach-ul in target group si in functie de rata de vizualizare a creatiilor pe fiecare pozitie si website. Metodele “alternative” de evaluare se regasesc, pe langa o suita larga de indicatori online “traditionali”, in gDE (gemiusDirectEffect)- adserverul dedicat agentiilor de media si clientilor de publicitate online folosit de Gemius.

In ceea ce priveste profilul socio-demografic al utilizatorilor romani, 52% din numarul total de click-uri din campaniile analizate in raport, a fost generat de femei si 48% de barbati. In Polonia, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania si Ucraina, ponderea femeilor care interactioneaza cu bannerele este mai mare decat cea a barbatilor, in timp ce in Bulgaria, Croatia, Serbia si Slovenia barbatii dau click mai des. In Cehia si Slovacia, numarul de click-uri din campanii este distribuit egal intre femei si barbati.