"Avem planuri pentru deschiderea de noi magazine. Cumparatorii prefera sa vada, sa atinga si sa testeze produsele inainte de cumparare, iar acesta va ramane canalul nostru principal de vanzare. Intrarea in online a presupus integrarea partii online cu cea offline. Am lansat magazinul online in iulie 2014, fiind practic mai mult un serviciu de comenzi online", a declarat Mihaela Muresan, marketing manager in cadrul IKEA, la ecomTEAM 2015, cel mai mare eveniment dedicat comertului online din regiune.

Intrebati de posibilitatea de a deschide mai multe magazine de mici dimensiuni, reprezentantii IKEA au aratat ca sunt teste pentru magazine de mai mici dimensiuni, dar o provocare este volumul de produse.

IKEA, 7% din vanzari realizate online

Conform reprezentantilor IKEA, 7% din vanzarile totale sunt reprezentate de comenzile plasate online. "Vanzarile online, la un an de la introducerea conceptului, reprezinta 7% din totalul vanzarilor grupului la nivel local. O pondere de 17% din comenzi vin din Bucuresti, restul din tara. Totodata, 79% din comenzi sunt efectuate pentru mobila, in timp ce 21% pentru accesorii", a mai aratat Mihaela Muresan.

Alte statistici interesante legate de vanzarile si obiceiurile de consum ale romanilor arata faptul ca 48% dintre clientii IKEA se informeaza online inainte de vizita in magazin. "15% din consumatorii din Bucuresti ar prefera sa testeze produsele in magazin si apoi sa le cumpere online. Totodata, 21% din consumatorii din Bucuresti ar prefera sa se informeze si sa cumpere online", au mai aratat reprezentantii IKEA.

Potrivit IKEA, minisite-ul destinat vanzarilor online are un trafic de 10 ori mai mic decat cel inregistrat in magazinul IKEA din zona Baneasa.

Sursa foto: IKEA / Shutterstock.com