Ca urmare a publicarii acestor statistici, precum si a faptului ca Google a modificat recent algoritmii de cautare, plasand mai sus in rezultatele unei cautari site-urile care au o varianta adaptata pentru mobil, Zitec a inregistrat o crestere a cererii serviciilor de optimizare mobile.

Motivul acestei schimbari este cat se poate de intemeiat: potrivit unui studiu realizat de Eurostat, procentul persoanelor care au utilizat anul trecut dispozitive mobile prin intermediul unei retele telefonice mobile sau al unei conexiuni fara fir in afara domiciliului sau a locului de munca a fost peste 60% in tari precum Suedia, Danemarca sau Marea Britanie, in timp ce in Romania procentul a fost de doar 25%.

Mai mult, in Romania, un studiu realizat de Daedalus Millward Brown, in 2014, releva ca 17% dintre utilizatorii de internet navigheaza de pe tablete si 19% folosesc smartphone-ul in procesul achizitiei de produse de pe internet, ceea ce reprezinta o crestere de 4% fata de 2013. Prin urmare, este important ca varianta mobile a unui site sa fie usor accesibila si functionala, astfel incat continutul sa se adapteze dispozitivului de pe care utilizatorul navigheaza, si sa se incarce repede.

„Cu siguranta companiile au inteles ca produsele si serviciile lor trebuie sa poata fi consumate si de pe dispozitivele mobile, iar succesul afacerii pe care o deruleaza depinde si de imaginea lor online, atat pe desktop, cat si pe mobil. De altfel, in ultima perioada am observat o crestere a cererii din partea clientilor pe segmentul mobile”, a declarat Alex Lapusan, CEO si co-fondator Zitec.

Recomandarile Zitec pentru optimizarea site-urilor pentru dispozitivele mobile

In acest sens, Zitec vine cu o serie de recomandari pentru companiile care doresc sa aiba un website relevant pentru motoarele de cautare si sa ofere o experienta placuta utilizatorului, in vederea mentinerii unui avantaj competitiv.

Prima recomandare se refera la plasarea mesajelor de tip call-to-action in primul ecran si pozitionarea acestora central, astfel incat sa fie imediat vizibile utilizatorilor care acceseaza website-ul. Apoi, meniul trebuie sa fie simplu si bine organizat, pentru ca utilizatorii sa poata gasi rapid ceea ce cauta. Alte aspecte importante prin care poate fi imbunatatita cautarea de pe dispozitivele mobile sunt folosirea filtrelor, plasarea casetei de cautare intr-un loc cat mai vizibil si posibilitatea de a reveni usor la pagina de start.

Citeste si:

In ceea ce priveste cumparaturile propriu-zise, utilizatorilor trebuie sa li se permita achizitia chiar daca nu sunt inregistrati pe website si sa finalizeze tranzactia de pe alt dispozitiv, daca isi doresc acest lucru.

Nu in ultimul rand, companiile ar trebui sa ia in considerare optimizarea intregului website pentru mobil, nu doar a anumitor sectiuni, dar si includerea in strategia de promovare a unui buget special pentru campanii Google Adwords pentru dispozitive mobile.

Potrivit specialistilor Zitec, costul pentru optimizarea unui website pentru mobil variaza in functie de complexitatea dezvoltarilor si a functionalitatilor dorite. Spre exemplu, optimizarea unui website de prezentare implica un cost mult mai mic decat cea a unui magazin online cu un flux de comanda elaborat.

Un exemplu de succes in ceea ce priveste adaptarea unui website pentru mobil, realizata de Zitec, este lansarea variantei pentru mobil a website-ului zonia.ro, magazin online de imbracaminte, ce a avut un impact imediat asupra incasarilor comerciantului.

„De cand am lansat varianta de mobile, in urma cu un an, traficul pe mobil a crescut cu 200%, iar conversia pe mobil a crescut cu 112%. In ultimul an, 40% din comenzi au fost facute de pe dispozitive mobile, iar in perioada 15 martie – 14 aprilie 2015 am avut chiar 50% din comenzi venite de pe mobil”, a spus Cosmin Miron, General Manager zonia.ro.