In prima jumatate a anului 2015, platforma 2Parale numara peste 450 de clienti, cu 100 mai multi fata de perioada ianuarie – iunie 2014. De asemenea, in al doilea trimestru al acestui an, compania a anuntat extinderea in Europa Centrala si de Est, prin lansarea platformei 2Performant in Bulgaria.

Analiza 2Parale: cum arata e-commerce-ul romanesc in prima jumatate a anului 2015

Valoarea celei mai mari cumparaturi online: dubla fata de prima jumatate a anului 2014.

In prima jumatate a anului 2015, cea mai mare achizitie online realizata de romani prin intermediul platformei 2Parale s-a ridicat la aproximativ 33.000 lei, valoare aproape dubla fata de perioada ianuarie – iunie 2014 (aproximativ 17.000 lei). In ceea ce priveste valoarea medie a cosului de cumparaturi online, aceasta s-a mentinut constanta comparativ cu prima jumatate a anului trecut, situandu-se la suma de 160 de lei.

Romanii cumpara online mai mult in prima parte a zilei: intervalul orar preferat pentru cumparaturile online prin intermediul 2Parale este 7 AM – 12 PM, urmat indeaproape de 1 PM – 6 PM. In prima jumatate a anului 2015, varful de cumparaturi online a fost atins la ora 7 PM.

In ceea ce priveste zilele cele mai favorabile cumparaturilor online in perioada ianuarie – iunie 2015, cele mai multe cumparaturi au fost realizate in zilele de joi, urmate de miercuri si marti. Data la care a fost atins recordul absolut al cumparaturilor online prin platforma 2Parale a fost 12 februarie 2015.

Top industrii profitabile in e-commerce-ul romanesc: fashion, carti si materiale didactice, IT&C

Romanii au cheltuit cei mai multi bani in prima jumatate a anului pentru produse din categoriile fashion, carti si materiale didactice si IT&C, urmate de home&deco si cosmetice. Comparativ cu aceeasi perioada a anului 2014, produsele din categoria IT&C au inregistrat o crestere la nivelul bugetului alocat cumparaturilor online.

In prima jumatate a anului 2015, pentru cumparaturile online, romanii au scos, in medie, din buzunar de la aproximativ 1.000 lei, pentru un pachet turistic, pana la 630 lei, pentru un produs de IT&C, respectiv 220 lei pentru categoria de home&deco si 215 lei pentru articole pentru copii.

In ceea ce priveste numarul de cumparaturi online generate prin intermediul 2Parale, industriile care au performat cel mai bine au fost, in ordine, carti si materiale didactice, fashion si asigurari. Categoria de cosmetice a inregistrat o scadere a numarului de vanzari online comparativ cu anul 2014, in timp ce produsele de IT&C si asigurarile au devenit din ce in ce mai cautate.

Citeste si:

Orele la care s-au inregistrat cele mai multe vanzari online pentru cele mai importante industrii au fost: 7 PM – fashion, 12 PM – carti si materiale didactice, respectiv 9 AM – IT&C si asigurari.

Trenduri in prima jumatate a lui 2015: a crescut interesul pentru rochii si smartphone-uri

In ceea ce priveste volumul de cautari inregistrate in prima jumatate a anului 2015, conform Google Trends, a crescut interesul pentru rochii – cu un varf de cautari atins in luna mai. De asemenea, smartphone-urile au inregistrat si ele o crestere la nivel de cautari online. Un alt produs intens cautat in prima jumatate a anului 2015 versus prima jumatate a anului trecut a fost reprezentat de sandale.

Fata de 2014, romanii au cautat online din ce in ce mai multe produse in functie de branduri sau au realizat cautari online cat mai nisate.

In prezent, 2Parale are o comunitate de 40.662 de afiliati si un portofoliu de peste 450 de clienti. Printre clientii 2Parale se numara companii si branduri ca Avon, Carrefour, Vodafone, Elefant.ro, evoMAG, Nemira, Regina Maria, Provident, Vola, Viva Credit, Libris, Noriel etc.

Principalul concurent al 2Parale este Profitshare.