Vanzarile mobile ca procent din intreaga piata eCommerce nu este in Europa nici pe departe atat de mare ca in State, dar m-Commerce-ul creste vertiginos, inclusiv in Romania, fiind modalitatea preferata de a comanda online in special in randul tinerilor.

EXCLUSIV, PayU: Cardurile cu rate si influenta lor asupra eCommerce

EXCLUSIV, PayU: Cardurile cu rate si influenta lor asupra eCommerce

In prezent, 387 din Top 500 retaileri din Europa au un site optimizat mobile, in timp ce 244 dintre ei au cel putin o aplicatie mobila, speciala. In 2014, comertul mobil din Europa a crescut cu 89,1%, pana la circa 45 de miliarde de dolari, de la 23,8 miliarde de dolari in 2013, scrie Internetretailer.com.

Anul trecut, mobile-ul a reprezentat 11% din intreaga piata de eCommerce, estimata la 410,9 miliarde de dolari, comparat cu ponderea de 6,7% in 2013, conform trade group-ului E-Commerce Europe.

Ca o comparatie, in SUA, mobile commerce-ul a acoperit in 2014 circa 23% din tranzactiile eCommerce-ului, echivalentul a circa 70,1 miliarde de dolari. Intreaga piata de eCommerce din State s-a ridicat anul trecut la 304,9 miliarde de dolari.

Studiu de caz Vente-Privee.com

Pentru eTailerul de flash sale din Franta Vente-Privee.com, un push mai puternic pe mobile shopping ajuta compnaia sa vanda online unui grup din ce in ce mai divers de oameni, in speciali tinerii. „Consumatorii care stau pe Web in timp ce fac cumparaturi, pe site-uri din intreaga Europa, sunt in general tineri si mult mai inclinati spre a cumpara de pe mobile”, spune analistul Forrester Michelle Beeson.

„Cei care achizitioneaza transfrontalier sunt foarte conectati si 65% dintre ei intra online de cateva ori pe zi. Acestia imbratiseaza tehnologia moderna si sunt mult mai inclinati in a folosi mobile device-urile pentru a cauta si cumpara produse de pe mobile, comparat cu adultii care nu cumpara atat de des, online, din afara statului lor”, mai spune analistul Forrester.

Citeste si:

In cazul Vente-Privee, 63% din vizitele pe site-ul companiei vin de pe mobile, echivalentul a 52,5 milioane din cele 83,3 milioane de vizite, acoperind totodata 42% din vanzari, echivalentul a 714 milioane de euro, conform companiei. Compania frantuzeasca a lansat si aplicatii pentru iPhone-uri, iPad-uri si device-uri Android, in opt limbi europene. Mesajele si ofertele speciale sunt targetate in functie de regiune si limba, localizand astfel experienta de cumparaturi.

Vente-Privee livreaza toate comenzile din centrul unic de distributie din Franta, insa retailerul lucreaza cu mai multe companii de curierat internationale si locale, pentru a furniza servicii si optiuni de livrare localizate pentru opt state din Europa.

Studiu de caz Zalando

Zalando, business de eCommerce ce ocupa pozitia a opta in Europe 500 business-uri din comertul online, foloseste in mod activ aplicatii mobile si o abordare localizata pentru a-si creste vanzarile in Europa.

Profilul cumparatorilor Zalando sunt tineri si tinere cu varste cuprinse intre 25 si 40 de ani carora le place sa cerceteze si sa cumpere haine si accesorii online, folosindu-se de device-urile mobile. In prezent, circa 53% din vizitele lunare ale Zalando vin din mobile si in 2014 mobile commerce-ul a acoperit 23% din vanzarile Web, echivalentul a 504 milioane de dolari. In 2014, Zalando a lansat o serie updatata de aplicatii pentru iPhone, iPad-uri si device-uri Android, „croite” special pentru tarile in care compania doreste sa isi creasca vanzarile.

Aplicatia are facilitati universale, indiferent de tara de origine, insa ofera deal-uri exclusive, recomandari targetate, bazate pe achizitiile anterioare. Aplicatiile au fost downloadate de peste 8,5 milioane de ori si dispun de continut specific pentru 15 state din Europa.

In Romania, in aprilie 2015, jucatori mari din piata inca nu optimizasera site-urile pentru mobile, in ciuda importantei acestui mediu. La acea data, Elefant.ro, Laredoute.ro, Miniprix.ro sau Vivre.ro nu aveau site-uri optimizate mobile.

Alerta in eCommerce: Mari jucatori nu au site-urile mobile friendly

Alerta in eCommerce: Mari jucatori nu au site-urile mobile friendly

Sursa foto: Shutterstock: Mobile Commerce