Grupul Altex, cel mai mare retailer electroIT din Romania, mizeaza in acest an pe o crestere de 30% a business-ului, focusul principal al companiei fiind in jurul dezvoltarii conceptului Media Galaxy si a canalului de vanzare omnichannel, un business care asigura 30% din totalul vanzarilor realizate de companie intr-un an.

In acest fel, Altex Romania, cel mai mare retailer electroIT din tara noastra, se asteapta ca in acest an sa inregistreze afaceri de circa 450 de milioane de euro, asta dupa ce rezultatul net de anul trecut s-a ridicat la aproximativ 340 de milioane de euro.
Potrivit reprezentantilor Altex, miza cea mai mare in dezvoltarea companiei este reprezentata de conceptul de magazine Media Galaxy, care totalizeaza circa 30% din totalul vanzarilor.

“Am deschis primul magazin Media Galaxy in urma cu 10 ani, in Mall Vitan, intr-o perioada in care nimeni nu privea cu ochi buni dezvoltarea unui concept electroIT brick & mortar de dimensiuni mari. O data cu venirea crizei, si cu scaderea puternica a volumelor am trecut printr-un intreg process de redesenare si repozitionare a business-ului. Perioada de criza a reprezentat momentul cel mai important pentru a ne redefini. In momentul de fata focusul nostru va ramane concentrat pe dezvoltarea acestui concept, un business care va genera in acest an 30% din totalul vanzarilor grupului la nivel local si care in acest an vor depasi pragul de 150 milioane de euro”, a declarat Dan Ostahie, presedinte Altex Romania.

Principala strategie pe care Altex va miza de acum inainte in ceea ce priveste dezvoltarea Media Galaxy va fi orientarea catre omnichannel, un segment de dezvoltare care este privit mai mult drept o fata morgana spre care tot retailul tinde in momentul de fata.

“Nimeni nu a putut pana azi sa defineasca un model implementat de omnichannel. Nu este o schimbare brusca de strategie, ci este rezultatul unor remodelari. Este un moment bun in piata pentru introducerea acestui concept. Au existat multe dezbateri si s-a discutat inclusiv care ar fi viitorul magazinelor de suprafata mare in Romania? Simt ca piata este pregatita, iar consumatorul asteapta. Extinderea va continua pe toate planurile omnichannel, prin integrarea acestora”, a mai declarat Dan Ostahie, CEO al Media Galaxy si presedinte al Altex in cadrul unui eveniment dedicat planurilor companiei la nivel local.

Prezenti la eveniment au fost inclusiv oameni cu experienta in online, voci care sustin ca provocarea este una foarte mare, dar directia este una fireasca si sanatoasa.

Pentru grupul Altex, in momentul de fata, vanzarile online reprezinta aproximativ 10% atat pentru Altex, cat si in cazul Media Galaxy, astfel ca focusul in perioada urmatoare de timp va fi uniformizarea activitatii pe cele doua platforme: online si offline.

In opinia lui Costin Costea, consultant in eCommerce, omnichannel reprezinta integrarea tuturor canalelor de vanzare. “Scopul principal este cum sa oferi o experienta seamless cu brandul. Trebuie sa urmarim anumite tipare, asa cum este si cazul Big Data. Pentru client omnichannel nu trebuie sa semnifice nimic, totul trebuie sa fie doar in mintea si in activitatea retailerilor. (…) In definitiv, clientul cauta o experienta pe care nici macar nu o simte, cauta ceva natural. Provocarea este cat de repede va reusi un brand ca Media Galaxy sa ajunga acolo”, a declarat Costin Costea in cadrul unei intalniri care a avut ca tema dezvoltarea retailului omnichannel.

In completare, Dan Ostahie, presedintele grupului Altex Romania, sustine ca cea mai dificila decizie a business-ului pe care il conduce a fost luata in anul 2014. “Exista o mentalitate ca online-ul este mai ieftin. Oamenii considera ca online-ul este mai mic, ceea ce ne-a facut sa luam decizia de a alinia preturile cu online-ul. Acest lucru ne-a adus o crestere de 30%, ceea ce a condus, intr-adevar, la o pierdere de 4-5% margine”, a mai aratat Ostahie.

Potrivit lui Ostahie, in momentul de fata se observa o crestere a intregii piete de retail din Romania, precum si cea a online-ului.

La discutie a participat si Dan Petre, managing partner D&D sustine ca pentru un consumator, omnichannel este ca un “one pit stop”.

“Pentru client/consumator conteaza experienta, el cautand un produs sau serviciu indiferent de canalul la care apeleaza. Provocarea este ca in momentul de fata pe piata nu exista niciun alt retailer care sa fi aplicat aceasta strategie. Trendul incepe sa fie prezent si in Romania. Viitorul este practic in prezent, doar ca nu este distribuit in mod egal. (…) Trebuie sa ne axam in acest nou ciclu de dezvoltare pe nevoile consumatorilor. (…) Fiecare dintre noi este o persoana diferita in functie de context sau de categoria pe o acceseeaza. Consumatorului omnichannel trebuie sa i se ofere experienta din momentul in care nu stie ce vrea sa achizitioneze pana in momentul in cre cumpara un produs sau decide sa renunte la el. Shopping-ul este pana la urma o experienta”, a punctat Dan Petre.

Principalii concurenti ai Altex Romania sunt eMAG, Flanco sau Domo, precum si retailerii online specializati.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri