Din punct de vedere al preturilor, competitia a devenit mai acerba ca niciodata datorita consumatorilor care compara din ce in ce mai mult preturile retailerilor in mediul online atunci cand doresc sa achizitioneze un produs.

Prin urmare, producatorii si retailerii care opereaza in acest mediu extrem de dinamic trebuie sa ia deciziile privind stabilirea preturilor cu o viteza si o frecventa din ce in ce mai mare.

Noua solutie GfK Online Pricing Intelligence, care monitorizeaza preturile online, ajuta atat producatorii cat si retailerii sa inteleaga mai bine dinamica pietei si le usureaza procesul de luare a deciziilor, oferindu-le un avantaj competitiv clar. In plus, imbinarea acestor date cu cele provenite din alte studii GfK, cum ar fi informatiile despre vanzarile efectiv realizate, naste perspective noi si valoroase pentru clienti, considera compania.

“Urmarim preturile a mii de produse de la cei mai mari retaileri online, in fiecare zi. Instrumentul pe care il folosim ne arata modul in care preturile se schimba, cat de mult, cat de des, pastrand de asemenea un istoric al acestor informatii”, spune Julien Zidaru, Business Manager GfK Romania.

Citeste si:

Datele obtinute cu ajutorul solutiei GfK Online Pricing Intelligence ajuta retailerii sa isi evalueze performanta legata de strategia de pret in mai multe categorii. Aceste date pot fi de asemenea legate direct de sistemele de management al preturilor folosite de respectivul retailer, ceea ce permite ca modificarile de pret sa se faca automat pe baza criteriilor stabilite de acesta. Acest lucru inseamna ca strategia de pret se poate adapta in cel mai rapid mod posibil la actiunile in continua schimbare ale competitorilor.

In egala masura, informatiile oferite de GfK Online Pricing Intelligence ii ajuta pe producatori sa inteleaga mai bine si sa monitorizeze pozitia propriilor produse, dar si pe cele ale competitorilor din piata.

La nivel global, in urma cu un an, GfK a achizitionat compania Cogenta, lider de piata in monitorizarea preturilor online. Aceasta colecteaza date despre peste 8 milioane de produse, in mai bine de 20 de tari. Fondata in 2006, compania are sediul in Windsor, Marea Britanie, si lucreaza pentru retaileri si producatori din intreaga lume. In acest moment, Cogenta este pe deplin integrata in GfK.