Achizitii si investitii

Achizitii si investitii

Una dintre cele mai interesante preluari a avut loc la inceputul anului cand Naspers, compania care detine eMag cat si OLX.ro, a achizitionat principalul concurent al acesteia din urma, Tocmai.ro. Acest lucru a schimbat radical piata de anunturi online, nemaivorbind de trei jucatori principali ci de doi - Okazii.ro si OLX.ro.

Mai degraba o fuziune decat o preluare, eMag, cel mai mare retailer online din Romania, a inceput demersurile de preluare a magazinului online Fashion Days, ambele entitati fiind detinute de grupul sud-african Naspers. Acest lucru se intampla in aprilie 2015, fuziunea fiind inca in curs de implementare.

Falimentara Oktal.ro a fost preluata de Cel.ro, in timp ce, la inceputul anului, Skin Media, importator al brandului Nikon in Romania, a cumparat site-ul culinar Bucataras.ro.

2Performant Network S.A., compania sub care opereaza brandul 2Parale, a primit o runda de investitii in valoare de 250.000 de euro, la inceputul lunii mai 2015. Investitia este destinata dezvoltarii retelei 2Parale.ro si a serviciilor de performance marketing din Romania si extinderii in Europa Centrala si de Est, prin lansarea platformei 2Performant in Bulgaria.

Schimbari importante in management

Schimbari importante in management

Cel mai mai mare retailer online, eMAG Romania, l-a numit in iulie pe Tudor Manea in functia de director general, cu o experienta de 10 ani in cadrul companiei, in locul Violetei Luca, dupa ce aceasta a preluat pozitia de director de strategie in filiala locala a Microsoft.

Totodata, o miscare extrem de interesanta (si neasteptata) a avut loc in aprilie. Atunci, Daniel Nicolescu, 39 de ani, CEO al procesatorului de plati PayU pe regiunea SEE (South Eastern Europe), a anuntat ca paraseste compania, dupa 12 ani petrecuti in organizatie. Unul dintre fondatorii GECAD ePayment, companie care a devenit ulterior PayU, el este unul dintre cei mai puternici manageri din piata de comert electronic, de numele sau legandu-se crearea si cresterea celui mai mare procesator de plati online cu cardul din Romania.

Totodata, inca o miscare la nivel de management a avut loc in martie 2015, cand Radu Butufei, manager al diviziei de eCommerce Carrefour Romania, a parasit, cautand sa dea carierei sale “o alta orientare”. Orientarea s-a dovedit a fi un business antreprenorial, StickerWorld.com.

Parteneriate interesante

Parteneriate interesante

Cine si-ar fi inchipuit ca Posta Romana va incheia un parteneriat cu eMag? Daca acest lucru este posibil, orice este! Compania Nationala Posta Romana a anuntat, in iulie lansarea unei colaborari cu eMAG, prin care operatorul national de servicii postale va livra colete catre clientii retailerului online. Cu alte cuvinte, una dintre cele mai invechite, la propriu si la figurat, companii detinute de stat si una dintre cele mai moderne entitati private, au inceput un pilot de colaborare.

Enel a incheiat de asemenea un parteneriat nisat, tot cu eMag, in urma caruia sunt vandute mai multe produse cu consum electric scazut.

Un alt parteneriat surprinzator, si care ar putea deschide calea catre mai multe astfel de colaborari, a avut loc in septembrie: F64, cel mai mare magazin foto-video din Romania si Europa de Est, a anuntat listarea produselor sale si pe platforma eMAG Marketplace. Parteneriatul semnat cu eMAG face parte din decizia companiei de a se extinde si mai mult in comertul online si de a populariza in Romania pasiunea pentru fotografie.

O miscare, de data aceasta internationala, a implicat intrarea Amazon pe platforma Alibaba. Pana la urma, banii nu tin cont de unde vin. In incercarea de a intra mai puternic pe piata din China, gigantul Amazon.com s-a facut, vorba proverbului, „frate cu dracul” – in cazul nostru, cu concurenta. Retailerul a ales sa deschida un magazin chiar in „sanul” concurentului direct, Alibaba, in Tmall. Miscarea a fost anuntata in luna martie a anului curent.

Daca poti omnichannel, de ce nu?

Daca poti omnichannel, de ce nu?

Mai multe business-uri offline au ales, anul acesta, sa intre si in zona de eCommerce – o miscare normala de altfel si asteptata.

Unul dintre principalii jucatori din fashion, suedezii de la H&M, au inceput sa livreze si online din martie 2015. Totodata, Decathlon, unul dintre principalii jucatori din piata de produse sportive, a intrat la inceputului anului in zona de eCommerce; taxa de livrare – 20 de lei, daca cumperi sub 300 de lei, gratuit, daca depasesti aceasta suma.

Pe de alta parte, eMag, principalul jucator in eCommerce, a intrat in doua zone noi – fashion si smartphone-uri sub brand-uri proprii.

Extinderi internationale

Extinderi internationale

Inceputul de an aduce vesti noi de la Profitshare, unul dintre principalii jucatori in zona de marketing afiliat. In luna ianuarie platforma de afiliere Profitshare se lanseaza in Bulgaria, prima tara din regiune vizata pentru extindere, si anunta lansarea pana la finalul anului in Ungaria si Polonia. Cu alte cuvinte, Profitshare urmeaza parcursul eMag, care detine compania condusa de Marius Pahomi.:

Totodata, eMag a anuntat ca intra in Polonia, pas deja realizat, prin achizitia jucatorului local Agito. Astfel, business-ul romanesc a intrat pe cea mai mare piata din regiune. Tot eMag a anuntat ca, in curand, va permite magazinelor din Marketplace sa livreze in tarile in care cel mai mare magazin de eCommerce din Romania activeaza – Bulgaria, Ungaria si, ulterior, Polonia. O miscare interesanta si care ofera perspective interesante business-urilor afiliate jucatorului online.

Articole recomandate

Articole recomandate

Netopia mobilPay, unul dintre cei mai importanti procesatori de tranzactii online cu cardul, a intermediat in prima jumatate a anului 1,2 milioane de plati, in crestere cu peste 30% fata de perioada similara a anului trecut. Circa 25% din totalul tranzactiilor procesate de companie in primul semestru au fost realizate de pe telefoane si tablete.

iBeacon, in premiera in Romania: Cum arata viitorul marketing-ului de proximitate

Circa 37% dintre comenzi sunt platite direct din tableta sau telefon, a declarat Marius Costin, CEO interimar la PayU Romania, acesta estimand ca ponderea de comenzi plasate prin mobile va creste la 40% pana la finalul anului, 60% ramanand desktop/laptop.

Potrivit estimarilor Zitec, bazate pe studii internationale realizate de Google si Eurostat, peste 60% dintre cumparatorii online declara ca sunt dispusi sa renunte la achizitionarea unui produs daca site-ul de pe care fac cumparaturi nu are o varianta optimizata pentru mobil, in timp ce putin peste jumatate dintre acestia declara ca nici macar nu iau in considerare cumparaturile de pe un site care nu este optimizat pentru dispozitivele mobile.

Sursa foto: Shutterstock: eCommerce