Printre principalele magazine care organizeaza Black Friday acest an sunt eMag.ro, Vola.ro, PCFun.ro, Cel.ro, Avon, F64.ro, Altex dar si FashionDays si Elefant.ro.

Retailerii din Romania, in ultimii doi ani, au devansat data si deruleaza campaniile de Black Friday la finalul penultimei saptamani din noiembrie. In SUA, acest eveniment inca se desfasoara in ultima vineri, dupa Ziua Recunostintei. Exista insa diverse campanii care folosesc conceptul de Black Friday inca din octombrie sau de-a lungul anului, iar de aici reiese interesul crescut in Romania pentru acest eveniment.

In ceea ce priveste comportamentul cumparatorilor in luna noiembrie, in 2012, unul din patru romani din mediul urban sustinea ca este interesat de ofertele de Black Friday, iar aceasta era abia a doua editie a evenimentului. Anul urmator, utilizatorii au cumparat, pentru prima data, mai mult din online decat din offline in perioada Black Friday. In 2014, cinci milioane de romani au facut cumparaturi de Black Friday in valoare de peste 67 de milioane de euro. Acum, trei ani mai tarziu, potrivit unui studiu realizat de eMAG, 6,7 milioane de romani intentioneaza sa cumpere de Black Friday.

Pe Google, interesul pentru eveniment se manifesta inca de la finalul lunii octombrie, o crestere semnificativa inregistrandu-se in ultimele doua saptamani inainte de Black Friday. Printre cei mai populari termeni in cautarile pe Google se numara: "oferte de black friday", "black friday 2016", "reduceri black friday", "black friday romania" si "black friday emag". Conform statisticilor Google, romanii asociaza, in proportie considerabila, brandul "eMAG" cu black friday. Today's estimeaza ca anul acesta 30% din cei interesati se vor documenta prin intermediul dispozitivelor mobile.

Citeste si:

In pregatirea campaniilor de Black Friday, Marius Lazarescu, director si fondator Today's, are cateva sfaturi pentru cei care vor sa se promoveze cat mai bine online. Acestea sunt fundamentate de o experienta de peste 10 ani in marketing online, in acest timp conducand Today’s spre a fi singura agentie de PPC marketing din Romania cu peste un deceniu de experienta in online si in top 5 Google Partners.

Inainte de toate, trebuie sa fie un mix bun intre uneltele de marketing online pentru a ajunge in acele locuri in care clientii se documenteaza: Google Search, bannere pe site-uri de stiri si campanii pe Facebook, YouTube si chiar pe dispozitive mobile. Mai mult, inainte de Black Friday incep sa scada volumele de vanzari si sunt in crestere costurile per achizitie. Oamenii asteapta promotiile, dar aceasta e cea mai buna perioada in care se poate investi in crearea de baze de date cu utilizatori.

Este important ca site-urile de e-commerce sa aiba integrate instrumente de monitorizare (ex.: Google Analytics, mentinerea istoricului vizitatorilor) si retargeting. Inainte de Black Friday se fac multe cautari si chiar daca oamenii nu cumpara in acel moment, datele colectate pot fi folosite ulterior pentru mesaje personalizate si in campanii dedicate pe retele sociale si motoare de cautare. De asemenea, trebuie optimizate costurile la orice nivel. In noiembrie, creste numarul de branduri care vor sa se promoveze, iar acest fapt conduce la o crestere a costurilor pentru publicitate. Optimizarea costurilor per campanii este esentiala, deoarece astfel este asigurata profitabilitatea acestora. In final, daca nu vrei sa ai reduceri de Black Friday, sfatul Today’s este sa excluzi din campaniile Google aceste cautari pentru a economisi bani.