Telefoare „ultra rezistente”, produse „de mers” sau pachete promotionale de Vodka Absolut + bilet la festivalul Untold au fost printre cele mai viralizate produse in eCommerce-ul romanesc in 2015. Cate share-uri au primit produsele din mari magazine online si care au fost cele mai viralizate?

Prin intermediul instrumentului Buzzsumo.com poti vedea care a fost cel mai impartasit continut de pe propriul site (sau al concurentei) si, de asemenea, sa analizezi cateva tendinte.

Pentru a vedea ce anume au cautat romanii in ultimele sase luni, am analizat continutul unor site-uri cu un numar ridicat si foarte ridicat de produse – eMag.ro, Miniprix.ro, FashionUp.ro, Elefant.ro.

eMag, votca si telefoane solide

Daca in ultima parte a anului 2014 cele mai virale link-uri eMag erau produse Apple, cartea lui Klaus Iohannis „Pas cu Pas” si greselile la preturi ale companiei, anul 2015 a adus schimbari majore.

Astfel, cel mai viralizat produs al liderului pietei in eCommerce a fost un telefon mobil Tecmobile Titan 600, la pretul de circa 1.300 de lei. In prezent, produsul nu se mai afla in oferta companiei.

Pe locul doi s-a situat pagina de incaltaminte de la Converse, cu 2.400 de share-uri pe Facebook si, pe locul trei, un pachet promotional – votca si bilet la Untold.

Elefant.ro, psihologie si zodiac

Asa cum era de asteptat, trei carti au fost cele mai virale anul trecut, pe Elefant.ro. Pe primul loc, cu 1.100 de share-uri pe Facebook, este un volum semnat de Ioana Chicet-Macoveiciuc, alias Printesa Urbana.

Pe locul doi, cu 972 de share-uri, a fost o carte de psihologie – „Nevoile lui, nevoile ei”. Pe locul trei, o carte despre zodiac: „Tu si viitorul tau”, cu 825 de share-uri.

Fashionup.ro, puterea sold-urilor si a barbatilor

Pe Fashionup.ro se distinge pe primul loc pagina de reduceri (lichidari de stoc), cu 2.000 de share-uri pe Facebook si 17 pe Twitter. Le-am mentionat pe acestea, deoarece in multe cazuri viralizarea nu este deloc remarcata pe alte retele sociale in afara Facebook-ului.

Pe locul doi s-a situat, la distanta mare fata de pagina de sold-uri, camasile barbatesti (!) in timp ce locul trei, cu 809 share-uri, geci si paltoane de barbati.

Este interesant ca cele doua sunt pagini dedicate barbatilor, abia pe locul patru fiind gecile pentru femei, cu doar 591 de share-uri pe Facebook.

Miniprix.ro, pagina de blog

In cazul Miniprix.ro, cea mai impartasita pagina pe retele sociale a fost cea de ghete si bocanci de dama, cu 2.000 de share-uri.

Pagina de incaltaminte din piele naturala a fost de asemenea promovata pe retele sociale, cu 580 de share-uri, in timp ce pe locul trei s-a situat, in 2015, o postare de pe blog – Camasa, eterna poveste. Acest lucru arata importanta implementarii in cazul magazinelor online a unui blog, pentru cresterea vizibilitatii (inclusiv in Google).

Concluzii

Pentru magazinele online este esential sa aiba, pe fiecare pagina, butoane de share pe retele sociale. Mai mult, va deveni important, pe langa conectivitate Facebook, Google+ si Twitter, magazinele sa includa si butoane de share pentru LinkedIn, Pintererest, retele sociale care au inceput sa creasca si in Romania. Pinterest mai ales pune accent pe vizual, fiind important sa existe buton de share mai ales in cazul magazinelor de fashion, beauty sau design. Totodata, separa pagina de sold-uri/promotii, pentru o mai buna vizibilitate si sansa de a deveni o pagina virala.

Pagini de produse importante, carti in voga sau anumite promotii si concursuri trebuie sa primeasca o atentie speciala pentru o indexare mai buna, putand deveni virale organic, cu un mic „push” din partea echipelor din spatele magazinului.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri