F64, unul dintre cele mai mari magazine foto-video din Romania, a sarbatorit in anul precedent 14 ani de activitate si a introdus in portofoliul sau de produse televizoarele 4K. In acest inceput de 2016, compania anunta bilantul pentru 2015, dar si unde estimeaza o evolutie pozitiva sau negativa privind piata foto-video din Romania.

In ceea ce priveste estimarile pentru 2016, F64 prevede o crestere cu 22,5% a cifrei de afaceri. In 2015, fata de 2014, a crescut cu 15%.

Cea mai buna perioada de vanzari pentru F64 a fost intre octombrie si noiembrie, cand magazinul a derulat campaniile Black Friday Pro, un eveniment unic pe piata foto-video din Romania si Black Friday de la finalul penultimei saptamani din noiembrie. Traditional, insa, cele mai mari vanzari sunt inregistrate in al doilea trimestru, cand clientii se pregatesc de vacanta si isi innoiesc, completeaza sau actualizeaza echipamentele.

In ceea ce priveste preferintele clientului F64, valoarea medie a cosului de cumparaturi a fost de 1.000 de lei, iar cele mai populare produse achizitionate in ultimul an au fost: camerele foto DSLR Canon EOS 6D, Nikon D750, Canon EOS 70D, Nikon D5300, dar si modelul mirrorless Sony Alpha 5000.

Cresterea din 2016 pe care o estimeaza F64 va fi realizata pe fondul unor trenduri globale in domeniu. Va continua sa scada cererea pentru camerele foto compacte, produsele din segmentul DSLR prosumer au ajuns la maturitate si urmeaza o evolutie similara cu anul precedent, dar vanzarile de echipamente action si cele dedicate profesionistilor din domeniu vor continua trendul ascendent. Desi televizoarele si monitoarele 4K exista de cativa ani, 2016 va fi cel mai bun pentru acestea, deoarece preturile pentru echipamente au ajuns la un nivel foarte bun si exista tot mai multi producatori de continut de inalta rezolutie.

Introducerea televizoarelor 4K in portofoliul F64 a fost anuntata la evenimentul dedicat aniversarii a 14 ani de catre Marian Alecsiu, cofondator F64. Acesta explica acum care sunt asteptarile magazinului de la acest segment de produse.

“Rezolutia 4K nu este o noutate absoluta, ii urmarim evolutia inca de cand au fost anuntate primele echipamente - televizoare si apoi camere video pentru consumatorii obisnuiti -, dar am gasit oportun momentul lansarii pentru finalul lui 2015 si inceputul acestui an. Avem telefoanele si camerele compacte premium capabile sa filmeze la rezolutie 4K, astfel ca pentru noi e un pas firesc adaugarea acestora in gama noastra de produse. Ne asteptam sa devina o componenta importanta in fluxul de lucru de zi cu zi al oricarui fotograf sau videograf profesionist din Romania. Totodata, oamenii obisnuiti, neimplicati in domeniul foto-video, vor dori sa aiba acces la continut de cea mai buna calitate. Nicicand vacantele si momentele frumoase din vietile fiecaruia dintre noi nu au fost pastrate mai facil, mai bine si mai frumos ca acum”, a afirmat Marian Alecsiu.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri