Cele trei domenii care domina topul sunt urmate imediat de sectorul auto & accesorii auto, respectiv sportul, si acestea avand o rata mare de adoptie a platformelor integrate de e-commerce.

In prezent, datele Teamshare arata ca peste doua treimi dintre marile companii folosesc deja platforme integrate, care le ofera un sistem complet de comert electronic, ce permite in timp real gestiunea de stocuri, preturi sau proces de facturare. In schimb, procentul scade dramatic in sectorul IMM-urilor, desi timpul si costul de implementare sunt cu mult mai mici decat in cazul marilor companii cu procese complexe.

”Totusi, am observat ca, raportat la numarul total al companiilor care implementeaza sisteme integrate, IMM-urile au o rata de adoptie sustinuta a acestor solutii, ceea ce denota faptul ca tot mai multe companii mici si mijlocii au inceput sa vada beneficiile folosirii platformelor integrate de e-commerce. Practic, efectele unui astfel de software sunt majore, cu implicatii in toate departamentele companiei, de la omul de vanzare sau departamentul de call center, pana la financiar si firma de curierat”, declara Marius Panait, Managing Partner Entelion Software, compania ce dezvolta platforma Teamshare.

Citeste si:

Potrivit acestuia, prin implementarea unei platforme integrate de e-commerce, procesul de comanda se simplifica simtitor. Astfel, in cateva minute, comanda este confirmata, factura este procesata, se emite AWB-ul, iar pachetul poate pleca in aceeasi zi catre client. Asta in conditiile in care toate procesele sunt automate si nu mai este necesara inteventia operatorului uman decat pentru a ambala pachetul scos la livrare.

”Platforma integrata presupune stocuri actualizate in timp real, operativitate in procesarea comenzilor si scalabilitate, iar toate acestea se reflecta in calitatea serviciilor adiacente oferite clientilor, alaturi de produsele livrate. Desi integrarea este un proces invizibil consumatorului sau vizitatorului unui site, in timp efectele benefice se vor vedea. Cand un site livreaza peste 98% dintre comenzi fara a avea probleme de stoc, este evident ca in back-office sunt procese automatizate, iar in timp consumatorul va resimti acest lucru. Este suficient sa ne uitam la cel mai mare site de retail din Romania si vom intelege exact care sunt beneficiile”, explica Marius Panait.

Mai mult, spune Managing Partner-ul Entelion Software, magazinele online ce folosesc platforme integrate de e-commerce isi reduc costurile cu 15% sau chiar 25%. Astfel, implementarea platformei reprezinta, de fapt, o investitie ce se recupereaza inca din primele sase luni si se poate vorbi chiar de un profit la scurt timp de la folosirea acestei solutii.