In prezent, IT&C-ul, atat pe partea de hardware, cat si software, electrocasnicele, sectoarele auto, home&deco, fashion-ul si produsele conexe agriculturii au cea mai mare pondere in e-commerce-ul B2B din Romania, ultimele doua domenii inregistrand o crestere accelerata, potrivit datelor Teamshare.

”E-commerce-ul B2B din Romania va continua sa creasca si in 2016, pe fondul aparitiei unor noi producatori sau importatori care vor implementa solutii B2B, cat si datorita majorarii volumelor tranzactionate de jucatorii deja prezenti in piata. Astfel, estimam ca in acest an comertul electronic B2B va ajunge la 12 miliarde de euro”, declara Marius Panait, Managing Partner Entelion Software, compania ce dezvolta platforma Teamshare.

Potrivit acestuia, in prezent, din ce in ce mai multe site-uri B2B de la nivel local folosesc platforme integrate, cu ERP si marketplace-uri, cu sisteme de plata online si firme de curierat, convinse de oportunitatile oferite de retailul online, care creste cu o rata mai accelerata decat cel offline, dar si de necesitatea automatizarilor de procese si reduceri de costuri de operare comenzi. Astfel, daca anul trecut 10% din totalul jucatorilor din e-commerce-ul B2B foloseau platforme integrate, numarul lor ar urma sa creasca pana la 20% in 2016.

Citeste si:

”Teoretic, e greu sa ne imaginam platforme B2B neintegrate. Practic, ele exista, dar fara automatizari ale proceselor interne. In lipsa acestora nu reusesc sa ofere si reduceri de costuri”, completeaza Managing Partner-ul Entelion Software.

O platforma integrata de e-commerce se adreseaza in principal companiilor B2B din zona de productie si distributie, cu multi parteneri, un volum ridicat de comenzi si operatiuni multiple, care au nevoie de optimizarea si sincronizarea tuturor acestor procese. O companie de profil, care apeleaza la o asemenea solutie, isi poate spori vanzarile cu 15%-25% in cateva luni, in timp ce costurile de procesare a comenzilor s-ar reduce cu aproximativ 30%, potrivit Teamshare.

Anul trecut, cea mai mare suma tranzactionata pentru o companie B2B, prin intermediul platformei integrate Teamshare, s-a ridicat la 670.000 de lei. Comanda a fost realizata in octombrie 2015 si a fost plasata pentru un retailer IT&C.