Cristina Popa conduce o echipa de peste 360 de oameni si, in viitorul apropiat, numarul acestora va creste – “piata de online evolueaza, la fel si livrarile de produse de fashion, pe Internet. In primavara estimez ca vom finaliza fuziunea cu eMag, deci…vesti bune peste tot!”, spune Cristina, in emisiunea WALL-STREET 360.

Rata comenzilor plasate de pe mobile a depasit 40% si, in Black Friday, a depasit chiar 50%. Lunar, in prezent, circa 45% din comenzi provin de pe mobile. “Am avut avantajul faptului ca am fost primul retailer online care a lansat si aplicatii. iOS-ul este predominant”, puncteaza Cristina.

In curand, foarte multi clienti care cumpara offline, se vor duce catre online. “Marii retaileri de fashion au sesizat faptul ca online-ul are un mare potential si atunci deja si-au lansat magazine online; se observa ca o parte dintre cei care cumparau din magazine traditionale, cumpara pe Internet. Acest lucru inseamna ca plata se va educa si este benefic”, spune Cristina.

Fashion-ul este specific – mai sensibil. Rata de retur in fashion online la nivelul pietei este de 20-30%, Fashiondays.ro situandu-se la 19%. “Incercam sa o minimzam oferind pe site toate detaliile necesare si fluidizand procesul de achizitie”, spune Cristina Popa.

Compania a luat in calcul si introducerea de videoclipuri si, promite Cristina, “avem planuri foarte interesante si stricte pentru 2016, in incercarea de a oferi clientilor produsele potrivite”.

eMag va achizitiona Grupul FashionDays

“Este o experienta pozitiva care va aduce lucru foarte bune, atat pentru angajati cat si pentru clienti”, considera Cristina Popa, care spune ca achizitia se va finaliza cel mai probabil in aceasta primavara.

Compania este deja in marketplace-ul eMag. Site-ul va ramane insa de sine statator.

Comparat cu clientii din alte tari regionale, romanii sunt interesati de ultimele colectii, produse aparute, si sunt foarte atenti la ceea ce poarta, cum poarta. “Desi nu pot spune viteza de rotatie a produselor, pot sa mentionez ca nu zabovesc deloc mult in depozite. Moda este schimbatoare”, spune, zambind, sefa Grupului Fashiondays.

In fashion, este important sa pui accent pe toate canalele de marketing, mai ales imagini – retele sociale, performance, media traditionala. “Am lansat si partea de deep linking si deja se vede o imbunatatire si a traficului de pe mobile – mult mai simplu si mai util sa intri pe aplicatie; vom vorbi despre deep linking, si altele, in workshop-ul de la ecomTEAM”, spune Cristina Popa.

Daca ar putea schimba un lucru la piata de fashion din tara, Cristina ar incerca sa educe clientii. “As vrea sa ii conving sa cumpere online, este un canal viabil, usor de utilizat si mult mai rapid”. |

Totusi, Romania este ultima in Europa ca eCommerce. “Cred ca tine de atitudinea tuturor jucatorilor de pe piata. Este imposibil ca unul sau doua magazine mari sa educe toata piata. In general, clientii cumpara online daca au experienta placuta de shopping, indiferent de domeniu. Daca acea experienta de online va fi una negativa, clientul va cataloga TOTI jucatorii online ca fiind negativi”, spune Cristina Popa.

Valoarea medie a cosului de cumparaturi la FashionDays a crescut cu 5% fata de 2014 – “noi suntem putin peste media pietei de fashion. Am observat o inclinatie a clientilor de a se documenta, a pune produsele in cos si a plasa mai multe produse – se pune accent si pe accesorii adiacente hainelor”.

Cine vrea sa returneze, returneaza oricum!

Unul dintre cei mai importanti factori diferentiatori in eCommerce este returul produselor. FashionDays a inceput, de o luna, sa ofere retururi gratuite. “Acest lucru, intr-adevar, ar putea duce initial la o crestere a ratei de retur insa, sa fim sinceri, cine vrea sa returneze, returneaza oricum”, considera sefa Grupului FashionDays. Pe termen mediu si lung, oferirea de retur gratuit va duce la cresterea vanzarilor, intrucat clientii au mai multa incredere in magazin.

“Din nefericire, foarte multi jucatori vad produsul doar ca un obiect fizic. Este important sa nu vezi doar obiectele in sine, ci sa le percepi ca o suma de servicii care sunt atasate produsului respectiv”, subliniaza Cristina.

In ceea ce priveste piata de fashion, aceasta se ridica la circa 170 milioane de euro, anul acesta urmand sa creasca cu 24-25%. “Ponderea de crestere va fi similara cu cea a anului trecut. Din pacate, nu poti face cu exactitate un calcul, mai ales pentru cei care sunt si offline si online. Oricum, piata va ajunge la circa 200, 200 si ceva de milioane de euro”, puncteaza Cristina Popa.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri