Cei mai multi consumatori tech-savvy utilizeaza dispozitivele mobile pentru shopping online si pentru a urmari stadiul de expeditie a coletelor, potrivit celui mai recent studiu UPS Pulse of the High-Tech Online Shopper, realizat in SUA, pentru UPS de catre comScore. Aceasta categorie de consumatori se asteapta la o experienta mobila diversificata din partea retailerilor.

Astfel, din randul utilizatorilor de dispozitive mobile, 69% dintre cumparatorii de produse high-tech fac achizitii online folosind dispozitivele mobile vs. 53% dintre cumparatorii de produse non-high-tech. Aplicatiile pentru mobil ale retailerilor sunt utilizate de catre 70% dintre cumparatorii de produse high-tech, comparativ cu 55% dintre cumparatorii de produse non-high-tech. Potrivit comScore, un cumparator de produse high-tech a achizitionat in ultimele trei luni un produs precum un computer sau un telefon mobil.

Studiul a fost realizat pe un esantion de 2.000 de clienti online din SUA si demonstreaza importanta unei prezente puternice a retailerilor in online, in special mobila, pentru clientii care achizitioneaza online electronice de mare valoare, intr-o perioada de crestere a e-commerce-ului.

„Clientii de produse high-tech, in special generatia Millennials, fac shopping online bucurandu-se de o experienta confortabila indiferent de dispozitivul pe care il utilizeaza,” spune Dave Raegge, director de marketing in departamentul high-tech al UPS. „Acestia sunt utilizatori sofisticati, de la care ne asteptam sa cumpere online din ce in ce mai mult, folosind toate dispozitivele. Iar retailerii trebuie sa le ofere experientele de utilizare de care acestia au nevoie.”

Cu toate ca interesul lor pentru shopping de pe mobil este foarte mare, clientii care cumpara produse high-tech isi doresc imbunatatirea experientei de utilizare:

  • 84% sunt multumiti de intreaga experienta de shopping online, indiferent de dispozitivul utilizat
  • Doar 66% sunt multumiti de experienta de shopping de pe un smartphone

O parte afirma sa este mai simplu sa cumpere online utilizand un mouse si o tastatura, in defavoarea unui smartphone. Lipsa imaginilor clare si suficient de mari pe dispozitivele mobile este o alta problema mentionata.

Principalele rezultate ale studiului:

  • 69% dintre cumparatorii de produse high-tech au cautat informatii despre produse in timpul unei vizite in magazine, utilizand dispozitive mobilele vs. 54% dintre cumparatorii de produse non-high-tech
  • 76% dintre cumparatorii de produse high-tech au urmarit statusul de livrare al coletului de pe mobil vs. 65% dintre cumparatorii de produse non-high-tech

Per total, procentul clientilor care utilizeaza doar dispozitive mobile sau dispozitive mobile alaturi de PC-uri pentru shopping online este in crestere. In 2015, aproape 80% dintre clientii online utilizau atat PC-uri, cat si dispozitive mobile pentru achizitii. Spre comparatie, in 2013, procentul acestora era de 66%. Procentul clientilor care folosesc exclusiv dispozitive mobile era de 11% in 2015 si de 8% in 2013. Utilizarea exclusiva a PC-ului a scazut de la 26% in 2013, la 10% in 2015.

De asemenea, studiul UPS Pulse High-Tech Online Shopper arata ca clientii de produse non-high-tech apeleaza mai des la metode alternative de livrare, comparativ cu cei care cumpara produse non-high-tech. Astfel, 37% dintre cumparatorii de produse high-tech vor ca livrarea produselor sa fie facuta in alte locatii decat acasa. Dintre cumparatorii de produse non-high-tech, 30% opteaza pentru aceasta metoda de livrare.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri