La conferinta de comert electronic ecomTEAM de la Brasov, organizata de wall-street.ro, principalii jucatori din piata de curierat local au vorbit despre influenta cumparaturilor online la nivelul cifrei de afaceri.

Adrian Mihai (foto), unul dintre actionarii Fan Courier, principalul partener al ecomTEAM, a spus ca 35% din cifra de afaceri vine din cumparaturile online. Acum sapte ani, FAN Courier avea 1-2% din cifra de afaceri generata de online. Lucian Aldescu, CEO DPD Romania a spus ca pentru compania sa, 50% din afaceri vin din online. De asemenea, la nivel european, in 2015 DPD a inregistrat o crestere de 29% in comenzile B2C si de doar 12% in comenzile B2B, ceea ce inseamna ca trendul va fi catre cumparaturile online facute de oameni obisnuiti.

Vorbind despre dificultatile pietei de curierat, Adrian Mihai a spus ca nu exista o scoala de curieri, iar costul de a pregati un curier bun este mare si se realizeaza abia in trei luni.

Citeste si:

„Nu au existat niciodata scoli de curierat. Vorbeam cu seful de parc auto de la noi si imi spunea ca nu gaseste un electrician auto pentru ca nu mai sunt in piata. Noi trebuie sa pregatim un curier cel putin trei luni pentru a avea eficienta si comportamentul potrivit. Un curier normal livreaza 80-90 de comenzi pe zi. In primele trei luni majoritatea nu trec de 30-40 de comenzi“, a spus Adrian Mihai, care a mentionat ca primul test pe care-l da un candidat la postul de curier este unul de citire si scriere.

ecomTEAM este un eveniment de comert electronic si marketing digital organizat de wall-street.ro si fondat de reteaua de afiliere 2Parale. Evenimentul este realizat in parteneriat cu FAN Courier si este sustinut de Vodafone, MasterCard, PayU Romania si DPD Romania, Valoris, Allpacka si ContentSpeed.