"Piata de retail online era de 300 milioane de dolari in 2010. In 2014 a ajuns la 1,2 miliarde de dolari, iar anul trecut la 1,6 miliarde de dolari. Anul acesta estimam ca va ajunge la 2 miliarde de dolari, iar in 2020 la 3,1 miliarde de dolari”, a declarat Costin.

Romania are cea mai mare crestere la nivel regional, de 30% anual.

Potrivit datelor PayU, in jur de 89% dintre romanii care cumpara online platesc cash la livrare, 10% platesc cu cardul, iar 1% platesc prin link.

“Romanul prefera sa plateasca cash, spun ca vor sa vada produsul, ca nu au incredere sa isi puna datele pe internet. Acum zece ani 90% dintre plati erau cash, acum sunt 89%. In zece ani am crescut cu 1%. Un mare retailer a zis ca ar fi dispus sa includa doar plata prin cardul bancar, a zis ca cifrele ar creste, dar nu ar fi sanatos pentru piata. Ca ar fi foarte deranjat consumatorul”,spune seful PayU Romania.

Citeste si:

Domeniile pe care romanii sunt cei mai dispusi sa le compare online sunt IT&C, fashion, home&deco, copii si carti.

Pe de alta parte, 33% dintre achizitiile romanilor sunt in afara tarii, tranzactia medie pentru cumparaturi in strainatate fiind de 64 de dolari. In schimb, in Romania, tranzactia medie este 44 de dolari

“Vrem sa crestem prin educatie. Eu nu-mi doresc sa am 100% dintr-o pruna ci 20% dintr-un pepene. Oamenii nu au incredere in comercianti, in metode de plata. Trebuie sa devenim profitabili, toate businessurile de succes nu au preturile cele mai mici”, afirma Marius Costin.

ecomTEAM este un eveniment de comert electronic si marketing digital organizat de wall-street.ro si fondat de reteaua de afiliere 2Parale. Evenimentul este realizat in parteneriat cu FAN Courier si este sustinut de Vodafone, MasterCard, PayU Romania si DPD Romania, Valoris, Allpacka si ContentSpeed.