Geo-blocarea vine ca urmare a deciziei anumitori retaileri de a nu dori sa comercializeze peste hotare, conform unui comunicat al UE. Comisia Europeana cumuleaza informatii privind geo-blocking-ul in cadrul campaniei de a limita cat mai mult aceasta practica. Rezultatele nu sunt insa pozitive.

„Nu doar ca geo-blocking-ul opreste frecvent consumatorii din spatiul comunitar in a achizitiona bunuri sau servicii, insa unele dintre aceste practici sunt acceptate atat de retailer cat si de distribuitor”, spune Margrethe Vestager, Commissioner in cadrul CE.

Citeste si:

„Daca un retailer decide ca nu doreste sa vanda peste hotare, nu este nicio problema. Insa daca geo-blocking-ul are loc ca urmare a unor intelegeri intre entitati economice diferite, trebuie sa cercetam mai indeaproape, pentru a nu fi vorba de o practica neconcurentiala”, spune ea.

Majoritatea retailerilor iau decizii unilaterale atunci cand blocheaza accesul strainilor pe site-urile de eCommerce, insa 12% dintre retaileri au restrictii contractuale care nu ii lasa sa ofere cel putin o categorie de produsa in alte tari membre ale UE. In ceea ce priveste continutul digital, 68% din provideri geo-blocheaza utilizatorii, 59% dintre ei fiind obligati contractual sa faca acest lucru.

Concluzia? Desi eCommerce-ul creste in Europa, comertul transfrontalier creste mult mai incet, geo-blocarea fiind unul dintre principalii factori care afecteaza aceasta crestere.