Locuitorii Capitalei sunt fruntasi la nivel national in functie de numarul si valoarea produselor tech cumparate. De la inceputul anului si pana in prezent, acestia au generat peste 24% din totalul vanzarilor QuickMobile. Bonul mediu cheltuit de clientul bucurestean pe produse din oferta QuickMobile s-a ridicat, in perioada analizata, la circa 1.500 lei, majoritatea optand pentru smartphone-uri.

Pe locul doi in clasament se afla clujenii, care au facut achizitii cu o valoare medie de 1.400 lei. Ponderea produselor cumparate de acestia reprezinta 16% din totalul inregistrat pana acum de companie.

Podiumul este completat de baimareni, care au cheltuit, de la inceputul anului pana in prezent, in medie, 1.300 lei pe produse tech. Vanzarile generate de acestia reprezinta 9% din totalul inregistrat de retailer in perioada analizata.

”Romanii au un apetit dezvoltat pentru tehnologie si nu fac rabat de la calitate atunci cand isi cumpara produse tech, iar aceasta tendinta se reflecta in vanzarile inregistrate la nivel national. Pentru ca stim care sunt preferintele romanilor, am inclus, intotdeauna, in oferta QuickMobile, cele mai inovatoare produse si am reusit astfel sa venim in intampinarea tuturor celor care vor gadget-uri, accesorii, telefoane sau ceasuri inteligente realizate de gigantii high-tech”, a declarat Tudor Tiboc, general manager QuickMobile.

Potrivit acestuia, bucurestenii conduc si topul celor mai mari achizitii de produse tech din Romania. Astfel, cea mai mare comanda facuta in Capitala, de la inceputul anului si pana in prezent, a fost in valoare de peste 25.000 lei, si a fost plasata pentru o drona marca DJI Innovations, cel mai mare producator de drone civile de mici dimensiuni din lume.

”Smartphone-urile conduc detasat topul vanzarilor de produse tech din oferta noastra, avand in vedere faptul ca rata de schimbare a dispozitivelor premium este de sase luni. Din totalul celor interesati de telefoane mobile, aceste device-uri sunt cautate de peste 95% dintre clienti. In materie de telefoane, vedetele din prima parte a anului au fost Samsung Galaxy S7 si Samsung Galaxy S7 Edge, LG G5, Xiaomi Mi5 si iPhone SE”, a explicat Tudor Tiboc.

Citeste si:

Potrivit acestuia, dispozitivele dual-SIM sunt si ele preferate de romani, in contextul in care circa 30% dintre telefoanele vandute au o asemenea functie.

Din totalul celor care cumpara telefoane mobile, aproximativ 60% dintre clientii QuickMobile sunt barbati. Acestia prefera in special dispozitivele cu ecran mare, in timp ce femeile pun accent pe design si cauta smartphone-uri cu carcase colorate, care pot fi accesorizate usor. In acelasi timp, doua treimi dintre clienti pun accent si pe protectia device-urilor, cele mai vandute accesorii fiind husele si foliile de sticla pentru protectia ecranului.

Cu peste 10% din vanzarile companiei din primele patru luni ale anului, smartwatch-urile se numara printre produsele care au un succes tot mai mare in Romania. Preturile acestor dispozitive se situeaza intre 100 si 5.000 lei, iar bonul mediu platit de clientii QuickMobile pentru smartwatch-uri a fost de circa 1.290 de lei, cele mai populare modele fiind Apple Watch 42 mm, Samsung Gear S2 si Pebble.

Romanii care au achizitionat anul acesta tablete au preferat extremele: Samsung Galaxy View, primul produs cu ecran de peste 18 inch de la Samsung, si noua tableta iPad Pro, cu ecran de 9,7 inch, realizat in tandem cu tendinta utilizatorilor de a folosi dispozitive cat mai compacte si mai portabile. Insa, pe segmentul tabletelor, se evidentiaza si in Romania tendinta de scadere a vanzarilor, resimtita la nivel european. Acest trend apare din cauza faptului ca tot mai multi clienti opteaza pentru telefoane smart, cu ecrane ce ating pana la 6 inch, care reusesc astfel sa inlocuiasca functionalitatile tabletei.

Principalii concurenti ai QuickMobile sunt eMag, Altex, Flanco, precum si Cel.ro sau Evomag.ro.