Evolutia pietei poate fi atribuita mai multor factori, conform specialistilor din piata:

  • Cresterea increderii consumatorilor in mediul online si in comenzile online;
  • Evolutia numarului de produse si de game disponibile online;
  • Filtrare naturala a magazinelor care nu au confirmat in trecut, ramanerea pe piata a jucatorilor care respecta clientii.

Cresterea pietei de eCommerce nu poate fi insa posibila fara sustinere din partea angajatilor companiilor principale, fie ele exclusiv online, fie omnichannel – una dintre tendintele principale la nivel de piata. Cum a evoluat, deci, numarul de angajati din jucatorii eCommerce si omnichannel?

Altex

Altex, cel mai mare jucator traditional din electroIT-ul local, inregistra la finalul anului precedent 2.539 de angajati, fata de 2.061 in 2014. Cresterea este, deci, de 523 de oameni.

Crestere puternica pentru Altex in 2015: ce profit a facut compania

Crestere puternica pentru Altex in 2015: ce profit a facut compania

Evolutia este de inteles, avand in vedere ca Altex, similar cu concurentul Flanco, a inlocuit in unele locatii defunctele magazine Domo, in unele cazuri pastrand angajatii anteriori.

Flanco

Flanco, principalul concurent omnichannel al Altex, avea in 2014 un numar de 1.035 de angajati, numarul acestora crescand la 1.230 la finalul lui 2015. Evolutia este, deci, de 195 de oameni.

eMag.ro

Cel mai mare jucator online din tara, eMag.ro, inregistra la finalul anului 2014 un numar de 1.015 angajati. In prezent, compania are 1.696 de angajati, conform informatiilor primite de la oficialii companiei. Evolutia este, deci, de 681 de oameni, intr-un an si jumatate.

Cel.ro

Magazinul online Cel.ro avea la finalul anului 2014 un numar de 65 de angajati. In 2015, compania Corsar Online SRL, care detine brandul Cel.ro, avea 103 angajati, o crestere de 38.

Elefant.ro

Magazinul Elefant.ro, care si-a extins domeniul de activitate in ultmii ani pe mai multe nise si a introdus multiple centre de pick-up, avea la finalul lui 2014 un numar de 135 de angajati. La finalul anului precedent, compania inregistra 145 de oameni, cu 10 mai multi.

Citeste si:

PCGarage.ro

Compania recent achizitionata de eMag inregistra la finalul lui 2014 un numar de 71 de angajati. Numarul acestora a crescut la 79 anul precedent, evolutie de opt.

F64.ro

Unul dintre cele mai mari magazine foto-video din Romania, cu un showroom mare in centrul Bucurestiului, avea la finalul lui 2014 un numar de 133 de angajati. La finalul lui 2015, compania inregistra 128 de angajati, fiind unul dintre putinele business-uri dintre cele analizate care a inregistrat o scadere, chiar daca minima, a numarului de angajati de la an la an.

FashionUp.ro

Magazinul exclusiv online de fashion avea la finalul lui 2014 un numar de 12 angajati, evolutia de la an la an fiind de cinci oameni, pana la 17 angajati.

QuickMobile.ro

Magazinul online specializat pe terminale mobile avea in 2014 un numar de 103 angajati, in 2015 numarul acestora crescand puternic, pe fondul expansiunii companiei si in mediul traditional – 190 de angajati, o crestere de 87 de oameni.

Libris.ro

Libris.ro, unul dintre cele mai mari magazine online specializate pe carte din tara, avea la finalul lui 2014 un numar de 62 de angajati. La finalul lui 2015, numarul acestora ramasese identic.

Putem observa o crestere aproape generalizata in zece dintre cele mai cunoscute magazine online si omnichannel din Romania.

Ce cauta angajatorii?

Pe langa job-uri „de baza”, targetate in special catre cei la inceput de drum, precum centre de suport si relatii cu clientii, companiile din eCommerce cauta pozitii specializate precum analisti de date, business intelligence, sau consultanta.

eMag: Angajam anul acesta inca 300-400 de oameni. Ce salarii ofera

eMag: Angajam anul acesta inca 300-400 de oameni. Ce salarii ofera

Citeste aici un material amplu despre care vor fi posturile viitorului in eCommerce-ul local.

eCommerce-ul viitorului: ce nise vor fi de succes

eCommerce-ul viitorului: ce nise vor fi de succes