Potrivit informatiilor Teamshare, marketing-ul joaca un rol esential in mentinerea unei rate ridicate de trafic pe site-urile retailerilor, cu atat mai mult vara, in afara varfului de vanzari in e-commerce. Iar majoritatea analistilor si oamenilor de marketing atesta eficienta retargeting-ului in transformarea vizitatorilor unui magazin online in clienti si in cresterea ratei de conversie a acestora.

„Strategiile de retargeting au ca scop transformarea vizitatorilor in clienti si cresterea ratei de loialitate a clientilor actuali. Acesta poate fi atins atat prin oferirea de recomandari de produse live - direct pe site, cat si prin oferirea de discount-uri pe e-mail sau transmiterea unui SMS promotional. Impactul retargeting-ului asupra cumparatorilor ramane unul pozitiv, crescand atat loialitatea fata de magazinul online, cat si rata de conversie a magazinului in cauza cu pana la 100%”, explica Marius Panait, managing partner Entelion Software, dezvoltatorul platformei Teamshare.

Conform Teamshare, care pune la dispozitia shop-urilor online din portofoliu inclusiv servicii de retargeting si remarketing prin parteneriatul cu Retargeting.biz, platforma specializata pe astfel de solutiii, cele mai populare strategii de retargeting in randul comerciantilor sunt e-mail retargeting, on site retargeting si SMS retargeting. Acestea au la baza un istoric al actiunilor vizitatorilor, astfel ca, in functie de situatie, se transmite un mesaj personalizat fiecaruia.

Citeste si:

Mai mult, conform Teamshare si Retargeting.biz, campaniile de retargeting pot fi rulate in orice perioada a anului, indiferent de timpul zilei.

„Pentru eficienta optima a magazinelor online este recomandat ca pe site sa ruleze constant o campanie de retargeting. Totodata, se pot implementa campanii dedicate pentru perioade specifice ale anului, precum Black Friday. Cheia succesului sta in modul de implementare a campaniilor. Ideala este segmentarea utilizatorilor si targetarea lor in baza unui istoric personalizat. Cu ajutorul unei interfete administrative se pot stabili vizitatorii care trebuie targetati. In plus, in cazul in care anumiti utilizatori au primit mai multe mesaje promotionale in zile repetate, acestea pot fi stopate pentru o perioada, tocmai pentru a le oferi clientilor spatiul de decizie necesar”, subliniaza specialistii Teamshare si Retargeting.biz.

Vizitatorii de pe site convertiti in clienti genereaza peste 40% din profitul magazinului

In ceea ce priveste performanta in termeni de profit generata de vizitatorul convertit in client prin strategii de remarketing, conform studiilor internationale, 8% dintre vizitatorii unui website aduc 41% din profit. Pentru un magazin online, acesti 8% reprezinta clientii 100% multumiti, cei care aduc aproape jumatate din profitul magazinului, atrag atentia specialistii celor doua companii de e-commerce.

„Rata de revenire a clientilor satisfacuti de experienta oferita de shop-ul online variaza, in medie, intre 3 si 10 comenzi pe an. Acest lucru este influentat de specificul magazinului si de bunurile vandute. Din experienta noastra, magazinele online de fashion au cea mai mare rata de clienti multumiti. Acest fapt se datoreaza marjei rezonabil de mari pentru produse, care le permite comerciantilor sa dezvolte oferte atractive, comparativ cu cei din domeniul de IT&C de exemplu. Totodata, succesul magazinelor online de fashion are la baza si nevoia puternica de diferentiere”, spun specialistii Teamshare si Retargeting.biz.