Piata de ceasuri din Romania este in crestere si este una foarte dinamica, considera el, intrucat au intrat destul de multi jucatori noi in tara, in ultima perioada. „Numai noi am vandut anul trecut aproximativ 22.000 de unitati, iar in primele 5 luni ale acestui an am vandut deja cu 27% mai multe ceasuri decat perioada similara a anului trecut”, exemplifica Catalin.

Pentru anul 2016, CEO-ul magazinului estimeaza o cifra de afaceri de 2 milioane de euro, in crestere cu 45% fata de 2015. WatchShop.ro este detinut de Mihai Patrascu, CEOEvoMag.ro, si 50% dintre actiuni sunt detinute de Catalin Florea. Mihai Patrascu a achizitonat 50% din magazinul de ceasuri in urma cu cinci ani.

Extindere prin tranzactii: EvoMag pariaza pe jucarii si ceasuri si cumpara doua magazine de profil

Extindere prin tranzactii: EvoMag pariaza pe jucarii si ceasuri si...

Principalele provocari si ce modele prefera romanii

Piata este intr-o continua crestere, consumatorii sunt din ce in ce mai interesati de achizitionarea mai multor piese si sunt tentati de ideea de a-si forma o colectie de ceasuri, asadar viziunea este una foarte optimista.

„In conditiile in care in aceasta piata oferta este formata din cam aceleasi branduri, provocarile vin pe partea de servicii si customer satisfaction. Acest lucru mi se pare extraordinar, intrucat ne obliga pe noi, toti jucatorii de pe piata de ceasuri din Romania, sa ne imbunatatim continuu”.

In topul preferintelor raman ceasurile clasice-casual, ceasuri ce pot fi asortate cu usurinta atat unei tinute casual-office, cat si uneia usor elegante. De obicei, un astfel de ceas este prima alegere pe care o face un client. Dupa ce oamenii fac aceasta prima achizitie, urmeaza alegerea de ceasuri contextuale – daca este vara, vorbim despre ceasuri mai vesele, colorate, ceasuri de diving, potrivite pentru a fi purtate in vacanta. Toamna si iarna se migreaza catre ceasuri ceva mai sobre, ceasuri care au curea de piele, iar culorile alese sunt negru sau maro.

Ceasurile traditionale (cele cu afisaj analog) detin suprematia cu un procent de aproape 85% din vanzarile totale de ceasuri. Astfel, cele mai bine trei ceasuri vandute au fost Festina Elegance F16573/3, Timex Expedition TW4B00800 si Sekonda Classic 4887.

Citeste si:

Cosul mediu de cumparaturi se ridica la o valoare de 440 de lei, conform oficialului WatchShop.

Cum sa diferentiezi ceasurile originale de fake-uri?

In primul rand, piata fake-urilor e, in sine, o piata destul de variata: exista replici de tip C, B si A, dintre care doar cele de tip A reprezinta cu adevarat o provocare in a le diferentia de modelele originale - restul nici nu prea seamana cu variantele originale, sau sunt de o calitate extrem de slaba, usor de depistat.

De obicei, replicile de tip A se fac dupa branduri de mii de euro. Ele pot sa fie atat de fidele, incat chiar si cei mai experimentati ceasornicari sa aiba nevoie de original langa ei pentru a observa diferentele care, de obicei, tin de lucruri ca finisaje, etansietatea sau materialele din care sunt facute.

In general, la ceasurile care au curea de piele, acestea nu sunt foarte bine finisate – ata cu care sunt cusute este grosolana sau intreaga curea e facuta din inlocuitori. Tot la o replica, pusherele te pot zgaria, nefiind nici ele bine finisate sau lustruite. Daca vorbim de un model cu cronograf, este foarte posibil ca acesta sa nu functioneze sau, daca apesi pe buton, sa nu se apese foarte usor. Cadranul poate fi din hartie in loc sa fie de tabla. E vorba de mici detalii mai ales in cazul fake-urilor foarte bine realizate.

Cele mai bune modalitati pentru a evita ceasurile contrafacute:

  • nu le cumpara de oriunde („pe sub mana”, in piata etc.)
  • ai grija la pret (e evident ca un ceas foarte scump vandut ca un chilipir nu e unul original)
  • cumpara direct de la distribuitori autorizati, pe care poti sa ii verifici cu usurinta pe site-urile brandurilor care produc ceasurile respective.

Ce a invatat Catalin Florea in cariera de antreprenor

Catalin Florea a mai avut doua business-uri inainte de a deveni CEO al WatchShop, avand deci o experienta notabila in mediul eCommerce. „Sunt multe lucruri pe care le-am invatat pe parcurs si pentru care nu eram pregatit la inceput. Printre cele mai importante ar fi:

  1. Perseverenta conteaza mai mult decat ideea in sine. Daca incerci sa cauti continuu solutii la problemele care apar pe parcurs, vei reusi;
  2. Sa lucrezi cu oamenii este cel mai frumos, dar si cel mai dificil aspect al unui business;
  3. Trebuie sa te reinventezi continuu; ce a functionat cu 5 angajati nu mai merge cu 10, iar cu 15 nici atat.

Tu ce ceasuri preferi? Cat ai fi dispus(a) sa platesti pentru el? Te invitam sa comentezi.

Sursa foto: Shutterstock: Banana Power