Cresterea cumparaturilor online ofera retailerilor oportunitatea de a ajunge oricand si oriunde la clienti, dar comerciantii se confrunta cu obstacole, in a profita cat mai mult de platformele mobile. Intre acestea se numara procedurile indelungate de verificare si plati, care descurajeaza cumparatorii sa finalizeze comenzile, conform News.ro

Importanta vanzarilor in afara magazinelor traditionale a crescut pentru comercianti. Comertul electronic a generat venituri de 92,8 miliarde de dolari in primul trimestru din acest an, respectiv 7,8% din vanzarile de retail, potrivit datelor oficiale din SUA. Suma este cu 1,3% peste perioada similara a anului 2002.

Adoptarea cumparaturilor de pe dispozitive mobile a fost mai rapida, luand prin surprindere comerciantii. Vanzarile de pe dispozitive mobile au crescut de peste doua ori in perioada 2013-2015, potrivit firmei de cercetare a pietei ComScore.

Demandware anticipeaza ca pana la sfarsitul anului viitoar cumparatorii vor plasa mai multe comenzi de pe telefoane decat de pe oricare alte aparate. Tehnologii ca Apple Pay, Android Pay si PayPal ofera retailerilor solutii la problemele lor, iar Rick Kenney, director la firma Demandware, a spus ca ecranele mai mari ale telefoanelor si serviciile mai eficiente de cautare pe Internet vor facilita cumparaturile mobile.

Citeste si:

Retailerii mari si-au asumat dezvoltarea cumparaturilor mobile prin programe interne. Aplicatiile unor retaileri precum Target, Wal-Mart Stores si Kohl’s au crescut semnificativ in iunie 2015, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, potrivit ComScore. Retailerii se pot astepta la evolutia cumparaturilor online la unele integral de pe dispozitive mobile, considera Kenney.

Pana in 2019, Emarketer anticipeaza ca 71% din consumatorii americani vor avea un smartphone, fata de 59% in prezent, iar Demandware estimeaza ca pana in ultimul trimestru al anului 2018 comenzile online de pe telefoane vor fi cu circa 13% peste cele operate de pe PC-uri.

Sursa foto: Zadorozhnyi Viktor / Shutterstock