Britanicii fac cel mai des cumparaturi online

Europenii care acceseaza cel mai des magazinele virtuale sunt britanicii. Un procent covarsitor, de 81% din totalul populatiei cu varsta cuprinsa intre 16 si 74 de ani a facut cumparaturi online pe parcursul anului trecut, iar pentru 2016 specialistii sunt de parere ca procentul va fi si mai ridicat.

In top urmeaza, in ordine, Danemarca, inregistrand un procent de 79%, Luxemburg, cu 78%, Germania, cu 73%. Pe locul al cincilea se afla Olanda, Finlanda si Suedia, toate cu acelasi procent de 71%.

De cealalta parte, cei mai putini cumparatori online ii regasim in Cipru (23%), Bulgaria (18%) si Romania. In tara noastra, doar 11% din totalul populatiei cu varsta intre 16 si 74 de ani a comandat produse sau servicii online.

Reprezentantii Comisiei Europene au transmis de mai multe ori ca printre prioritatile lor se numara crearea unei piete unice digitale. Acest lucru ar insemna o eficienta crescuta in livrarea coletelor dintr-o tara in alta, dar si posibilitatea conectarii la diverse servicii online din orice tara a Uniunii – vizionare de filme si seriale, spre exemplu.

Ce cumpara romanii online si cat valoreaza piata e-Commerce din tara noastra

Chiar daca numarul romanilor care fac shopping online este mai mic decat in alte tari, cifrele arata ca tot mai multe persoane din tara noastra incep sa vada avantajele nenumarate ale achizitiilor online. Firmele care nu au o prezenta online observa cum le scade popularitatea si a devenit aproape imperativ deschiderea unui magazin online pe langa cel traditional.

Daca magazinele de haine si cele de electrocasnice au inteles acest trend din piata, multe companii din alte domenii sunt in continuare reticente la idee. Indiferent de domeniul in care activeaza, tot mai multe companii vad avantajele nenumarate pe care le are si magazinul online.

Este si cazul Arabesque, care activeaza in distributia de materiale de constructii si finisaje si are magazine fizice in 16 orase din tara, insa si o puternica prezenta online. Astfel ajunge si la persoane din alte orase, iar clientilor le ajung direct acasa materialele. Chiar daca managerii unei companii din acest domeniu ar fi putut crede ca niciun client nu va comanda online materiale pentru constructia casei si va prefera sa vina la magazinul fizic, sa vada cu ochii lui produsele, atata vreme cat ele au toate informatiile necesare listate pe site, clientii prefera sa dea comanda online si sa fie scutiti de drumuri.

Multi dintre internauti ar opta sa comande online absolut orice, in loc sa piarda timp si energie in centrele comerciale, iar acest lucru se vede in cifre. In 2014, piata de e-commerce s-a dublat fata de 2013, iar in 2015 ea a crescut cu 31 de procente fata de anul anterior. Romanii au facut in 2015 cumparaturi in valoare de 8,4 miliarde de lei, scrie Agerpres, care citeaza analiza unui procesator de plati online.

Patru din zece romani care au facut cumparaturi online in 2015 au cumparat haine. Segmentul de fashion este cel mai important in ceea ce priveste numarul clientilor online. In aceasta arie, intre companiile care sunt lideri de piata nu sunt diferente foarte mari.

In schimb, in zona de electronice, cea care ocupa locul doi la cumparaturile online, exista un lider clar, care stapaneste peste jumatate din cota de piata din comertul cu produse IT&C. A treia pozitie in clasamentul produselor celor mai cumparate prin intermediul platformelor online este ocupata de cosmetice si parfumuri.

Sursa foto: Shutterstock