Numarul de tranzactii a crescut de la aproximativ 56.000 in 2013 la peste 120.000 in 2015, iar valoarea totata a comenzilor a evoluat de la 18 mil lei, in 2013, la peste 68 mil lei anul trecut. Cosul mediu de cumparaturi a crescut, de asemenea, de la 330 lei la peste 560 lei in acelasi interval de timp. Pentru editia Black Friday de anul acesta, de pe data de 18 noiembrie, PayU estimeaza o crestere de 60% a volumelor tranzactionate, ajungand la o valoare de 110 milioane lei.

Cele mai scumpe produse cumparate de Black Friday in ultimii 3 ani au fost echipamente de fotografiat profesioniste, televizoare, vacanta la Rio. Sumele sunt intre 16.800 si 25.000 lei.

"In Romania, Black Friday este un eveniment cu o identitate proprie, nu este o actiune de lichidare de stocuri, de o zi, asa cum a fost gandit si cum se desfasoara in SUA, ci mai curand o actiune care genereaza consum, un instrument de marketing folosit, in cazul unor comercianti, chiar mai bine de o luna. Astfel ca, de Black Friday, valoarea medie a cosului de cumparaturi se dubleaza fata de valoarea medie anuala." declara Marius Costin, Country Manager PayU Romania.

In opinia celor de la PayU Romania, Black Friday este o ocazie de a castiga increderea consumatorilor romani in platile online cat si in comertul online:

"Indiferent de felul in care este implementat, din perspectiva noastra, Black Friday este o ocazie de a castiga increderea consumatorilor romani in platile online, cat si in comertul online. Analiza cifrelor din sistemul PayU de la un an la altul ne demonstreaza ca suntem pe un trend ascendent din acest punct de vedere.” declara Marius Costin, Country Manager PayU Romania.

Produsele IT&C au fost in fiecare an in topul preferintelor

Produsele IT&C au fost in fiecare an in topul preferintelor de cumparare de Black Friday si vor ramane fruntase si anul acesta. Si o alta categorie a inceput sa castige teren, cea formata din produse precum: mobilier, decoratiuni, produse alimentare, produse cosmetice, vinuri si nu numai. Aceasta categorie ocupa doar 5% in 2013, a crescut pana la 21% in 2015 si se estimeaza ca va detine aproximativ 30% din totalul vanzarilor de Black Friday de anul acesta.

De unde vin comenzile de Black Friday?

Citeste si:

In 2015 s-au facut achizitii din 95 de tari prin platforma PayU Romania. Din Romania au venit aproximativ 115.000 de comenzi. De asemenea, PayU a inregistrat un numar mare de tranzactii din: UK, Italia, Austria, Germania (intre 670, respectiv 335 tranzactii).

Cosul mediu de cumparaturi al altor tari a crescut in ultimii 3 ani, iar Romania a trecut de pe locul 2 (in 2013) pe locul 6 (in 2015). Anul trecut, tarile cu un cos mediu de cumparaturi mai mare decat cel al Romaniei au fost: Estonia (2.890 lei), Finlanda (1.320 lei), Luxemburg (1.165 lei), Letonia (630 lei) si Portugalia (600 lei).

Printre retailerii din portofoliul PayU care vor participa la editia Black Friday de anul acesta se numara: Elefant, eMag, FashionDays, Paravion, PC Garage, Quickmobile, Telekom (clickshop.ro, germanos.ro), Vivre.

PayU este un furnizor global de servicii de plata pentru companii. Compania proceseaza tranzactii pentru comercianti precum: Allegro, AmRest, Avon, Blue Air, Makro, Orange, PKP Intercity, Play, Showroom.pl, TUi, Virgin Mobile.

In Romania, PayU lucreaza cu parteneri precum Telekom, BlueAir, Paravion, eMag, UPC, Elefant.ro, Altex, Flori de Lux, Magnolia, NN Asigurari, Allianz Direct, Eventim.ro, Decathlon, Fashion Days si altii. La nivel global, PayU Group opereaza in 16 tari pe patru continente pentru sute de mii de comercianti si este detinut de Naspers, o companie multinationala originara din Africa de Sud, cu operatiuni in media si servicii online.

Sursa foto: Pressmaster / Shutterstock