RTB House a analizat sute de campanii de pe aproximativ 40 de piete, ajungand la cateva concluzii care ii pot ajuta pe comercianti sa investeasca mai bine banii dedicati promovarii. Compania a alcatuit o lista cu trei sfaturi de urmat in perioada dedicata cumparaturilor, pretandu-se si perioadei aglomerate din decembrie.

Arata-le clientilor produse de care au fost interesati inainte de Black Friday

Potentialul conversiilor de Black Friday este urias, chiar mai mare decat cele de dinaintea Craciunului. Popularitatea tot mai mare a evenimentului a contribuit la diversitatea de oferte la produse de care oamenii sunt interesati, de larg consum, de uz personal sau uz casnic.

De la acest fapt porneste si primul sfat: Folosirea datelor despre preferintele utilizatorilor. Prin retargetare, comerciantii pot afisa reclame personalizate cu produse pe care utilizatorii le-au cautat inainte si sunt acum oferite la un pret avantajos. Utilizatorii care au intrat pe site-ul tau cu cateva zile, chiar saptamani sau luni in urma, poate nu au finalizat procesul de cumparare. Black Friday reprezinta insa o oportunitate cu mare potential de a ii atrage din nou la produsele pe care acestia le doresc. Retargetarea face posibila chiar pregatirea unei campanii de teasing, care sa informeze vechii clienti de oferte de Black Friday. Puteti porni de la bannere cu mesaje de tipul: „Salut! Nu ai mai vizitat de ceva vreme site-ul nostru. Revino si vezi ce ti-am pregatit de Black Friday“.

Targeteaza utilizatorii care cauta oferte bune de Black Friday

Instrumentele de retargetare te pot ajuta sa obtii atentia utilizatorilor in momentul optim al procesului de cumparare si sa creezi conexiuni cu clienti existenti si potentiali. Reclamele individualizate care se modifica in functie de comportamentul utilizatorului te pot ajuta sa atragi utilizatorii potriviti la momentul oportun, acest lucru fiind cheia cresterii cifrei de vanzari in weekendul Black Friday. Oamenii cauta cele mai bune oferte si tinand cont de multitudinea de oferte din aceasta zi exista riscul ca atentia utilizatorului sa fie atrasa de alte oferte. Prin campaniile de retargetare, promotiile magazinului vor fi mult mai vizibile si utilizatorii vor avea tot timpul o imagine actualizata o ofertei. De asemenea campaniile de retagetare ii permit magazinului sa isi prezinte mai bine oferta de Black Friday oferindu-i utilizatorului si produse suplimentare fata de cele vizualizate in site, produse pe care sistemul le considera ca ar fi de interes.

Cumparaturile continua si dupa Black Friday

Campaniile de retargetare permit sa planuiesti nu doar o singura achizitie, ci un intreg sir de evenimente de retentie a cumparatorilor. O strategie inteligenta si un instrument eficient de retargetare nu urmareste doar nevoile de moment ale clientilor, dar le trezesc interesul si pentru achizitii viitoare. Prin utilizarea platformei de retargetare de Black Friday magazinul va putea utiliza ulterior informatii despre preferintele utilizatorilor, va usura procesul de cumparaturi al clientilor pentru sarbatorile de iarna si le va putea sugera produse de care ar putea avea nevoie in urmatoarea perioada.

De exemplu, daca un client al magazinului online a cumparat o jacheta la reducere de Black Friday, retagetarea personalizata ii poate arata reclame cu produse complementare, precum fulare sau manusi, in urmatoarele zile sau saptamani. Aceasta planificare secventiala a reclamelor iti permite sa atragi atentia utilizatorului pentru a cumpara din magazinul tau si cu ocazia Craciunului.