„Evolutia comertului online in Romania este incurajatoare, insa avem nevoie de investitii in forta de munca, in dezvoltarea de aptitiduni digitale, dar si a infrastructurii, fundamentale pentru asigurarea unui ritm bun de crestere, nu doar a comertului online, ci a economiei, in general”, a declarat Florinel Chis, director executiv Asociatia Romana a Magazinelor Online.

Anul trecut, comertul electronic a totalizat 2,05 miliarde de euro in Romania. La nivel european, cresterea a fost de 15% pana la o valoare de 530 miliarde de euro. Tarile din Europa Centrala si de Est au obtinut cea mai mare crestere a vanzarilor online in 2016. Astfel, comertul electronic in Slovacia si Estonia a crescut cu 35%, Ucraina a inregistrat o crestere de 31%, iar in Polonia si Bulgaria a crescut cu 25%.

Marea Britanie conduce topul tarilor din vestul Europei, generand anul trecut aproximativ 33% din vanzarile online europene. De altfel, pe pietele mature, ponderea persoanelor care cumpara online este cea mai ridicata: 87% in Marea Britanie, 84% in Danemarca si 82% in Germania. Pentru anul curent, studiul anticipeaza mentinerea ritmului de crestere pentru comertul online la nivel european, respectiv 14%, pana la o valoare de 602 miliarde de euro. Pentru Romania, ARMO estimeaza o crestere de 24%, la peste 2,5 miliarde de euro.