Cu toate acestea, comerciantii cu amanuntul sunt inca reticenti in a-si extinde activitatile online si continua sa aiba preocupari referitoare la vanzarea online catre consumatorii din alte tari ale UE. Aceste preocupari sunt legate in principal de un risc sporit de frauda si neplata in cazul vanzarilor transfrontaliere, de reglementarile fiscale diferite, de legislatiile nationale diferite care se aplica obligatiilor contractuale si de normele diferite de protectie a consumatorilor.

Desi conditiile pentru consumatori s-au imbunatatit in general de la ultimul tablou de bord, nivelul de incredere, cunostintele si gradul de protectie variaza inca foarte mult de la o tara la alta.

Doamna comisar Jourová a declarat: „Prioritatea mea este imbunatatirea increderii cetatenilor si a micilor comercianti cu amanuntul in piata unica digitala. Consumatorii au in prezent mai multa incredere atunci cand fac cumparaturi online. I-am dotat pe acestia cu o procedura rapida prin care sa isi recupereze banii in caz de incidente nedorite, chiar si atunci cand cumpara din alta tara. Acum provocarea consta in a incuraja mai multe firme sa raspunda acestei cereri in crestere.”