Rezultatele studiului releva importanta tot mai mare a dispozitivelor mobile in procesul de achizitie online, in conditiile in care 4 din 10 respondenti declara ca fac cumparaturi online lunar, iar 3 din 10 utilizeaza telefonul mobil sau tableta pentru astfel de tranzactii.

„Observam o schimbare importanta in comportamentul de consum in randul cumparatorilor romani si o aliniere la tendintele globale, mare parte dintre clientii magazinelor online utilizand telefonul mobil pentru achizitii. Cu toate acestea, aproape jumatate dintre magazinele online nu sunt optimizate pentru mobile, lucru absolut necesar pentru a ramane competitive in aceasta industrie”, spune Sandu Babasan, CEO Blugento. „Iar intr-o industrie cu o concurenta atat de ridicata, sa nu ai un magazin online optimizat pentru mobil inseamna, cel mai probabil, ca se pierd un sfert din vanzari”.

Potrivit studiului, smartphone-ul a devenit indispensabil pentru aproape toti romanii, 9 din 10 respondenti declarand ca detin un astfel de dispozitiv, iar dintre acestia, peste 80% acceseza website-uri direct de pe telefoanele mobile.