Vanzarile online in Europa Centrala au crescut cu 23% in 2013, atingand 93,3 miliarde de euro, conform organizatiei. Cresterea este mai mare fata de cele 19 procente inregistrate in 2012 fata de 2011, atunci cand vanzarile au totalizat 75,9 miliarde de euro.

In SUA, comparativ, vanzarile online au crescut cu 16,9% in 2013, conform US Department of Commerce, pana la suma de 262,51 miliarde de dolari.

Asociatia defineste Europa Centrala ca Cehia, Austria, Germania, Ungaria, Polonia, Slovacia, Slovenia si Elvetia. Aceste tari totalizeaza 24,4% din vanzarile totale din Europa in 2012, echivalentul a 311,5 miliarde de euro. 58 de milioane din cei 165 de milioane de locuitori din aceste tari folosesc Internetul pentru a achizitiona online.

Polonia este lider daca luam in calcul viteza cresterii, cu o evolutie de 24% a vanzarilor in 2013, comparat cu 2012. Ungaria, Slovacia si Polonia au inregistrat vanzari online de 880 milioane de euro, 330 milioane si respectiv 180 mil. de euro, o crestere medie de 23%.

Citeste si:

In Gerania, vanzarile au crescut cu 22%, in Cehia au atins circa 2,1 miliarde euro, crestere de circa 19% comparativ cu 2012. Austria si Elvetia au inregistrat cresteri mai modeste, ambele de circa 12%.

Germania ramane de departe statul cu cea mai mare valoare a comenzilor online, de circa 50 miliarde de euro, totalizand 65,7% din totalul vanzarilor online din regiune. Penetrarea Internetului in Germania este de 85% si, dupa Rusia, statul din Europa Centrala are cea mai mare populatie internauta din Europa – 81 de milioane de consumatori.

Consumatorii din Europa Centrala au cheltuit in medie 2.617 euro in 2012. Aceasta medie este mult peste cea a UE, 234 de euro, si media europeana, 1.402 euro.

Austriecii cheltuiesc, in medie, cel mai mult online – 2.085 euro, Elvetia situandu-se pe locul doi, cu o medie de 1.750 euro. Germania se situeaza pe locul trei, cu o medie de 1.351 euro. Polonia si Ungaria se situeaza pe ultimele locuri, cu 422 euro.