"Este un nonsens faptul ca persoanele care cumpara online in anumite parti din Europa nu au acces la cele mai bune oferte din cauza locului in care traiesc. Acest nonsens afecteaza Romania foarte mult, la fel si Marea Britanie. Eu cand sunt in Marea Britanie, am acces la o varietate mare de servicii si produse online, dar pe care nu le pot accesa daca utilizez cardul de debit din Romania sau daca vreau sa mi se livreze produse la adresa mea din Romania. Fara nicio indoiala, aceleasi probleme exista si in sens invers - consumatorii din Marea Britanie nu au acces la servicii si produse din Romania", a declarat Esther Blythe, viceambasador al Marii Britanii la Bucuresti, in cadrul unei conferinte organizata de agentia Mediafax.
Ea a aratat ca sectorul comertului online este un domeniu cu una dintre cele mai mari cresteri in Europa, unde se asteapta si in acest an o crestere cu 16%.
"In timp ce jumatate dintre europeni cumpara produse si servicii online, doar 8% dintre acestia realizeza tranzactii transfrontaliere. Acest lucru este legat de capacitate. Nu exista capacitate adecvata de a conecta consumatorii la piata. Europa trebuie sa dezvolte infrastructura de banda larga si sa se asigure ca noile tehnologii sunt disponibile pentru toata lumea. Adevarul este ca in prezent traim intr-o Europa cu bariere. Costurile ridicate de tranzactionare impuse de piata digitala fragmentata la nivelul UE nu fac decat sa descurajeze noile companii care vor sa profite de potentialul economiei digitale sau pe retailerii existenti si pe furnizorii de servicii. Pentru a sustine cresterea economica si a promova noi oportunitati de business trebuie sa eliminam aceste bariere", a adaugat Blythe.
In opinia sa, piata romaneasca reprezinta o oportunitate uriasa pentru retailerii britanici care vor sa-si vanda produsele online.
"Exista un potential imens aici, avand in vedere ca numarul celor care utilizeaza internetul pentru a face shopping este in crestere. Dar intelegem de asemenea, ca o crestere viitoare este conditionata de increderea consumatorilor si a mediului de afaceri in platile online", a mai spus Blythe.