“In Romania sunt intre 2 si 3 milioane de cumparatori online si am zis ca merita sa incercam. Suntem una dintre cele mai mari fabrici de incaltaminte din Romania. Vrem ca online-ul sa devina unul dintre cele mai bune magazine, in topul unitatilor de la nivelul intregii tari. In prezent locatiile din Bucuresti, Suceava si in zona Transilvaniei – la Cluj, sunt cele mai importante retele pe care le detinem”, a declarat pentru wall-street.ro - Ionut Bobu (foto stanga), director de marketing al Marelbo.
Potrivit lui Bobu, in prezent reteaua de magazine din tara se ridica la 40 de unitati, insa focusul va fi centrat in 2014 pe imbunatatirea serviciilor de livrare online.
“Suntem la inceput de drum. Vrem sa investim in online si sa avem clienti fideli. Deocamdata preconizam ca in acest an sa expediem 50 de colete pe zi. Daca se va dovedi un succes intrarea pe online ne dorim sa extindem vanzarile si in Europa”, a spus Bobu.
Compania suceveana, care a investit intre 30.000 – 35.000 de euro pentru a pune la punct magazinul online, permite in acest moment doar plata ramburs catre curier, urmand ca pana la finalul anului sa investeasca si in posibilitatea de plata online direct cu cardul.
“In luna ianuarie am inceput procesul de dezvoltare al platformei online, insa totul a fost prea din scurt si cu site-ul, stocurile si platforma. Ne vom extinde, iar pana la finalul anului ne propunem sa acceptam si posibilitatea de plata cu cardul bancar”, a declarat Ionut Bobu.
Intrebat daca un produs nu este conform cu cel solicitat de client si acesta se poate inlocui, reprezentantul Marelbo a precizat ca incaltamintea cumparata si neconforma se poate schimba in oricare magazin al retelei, in decursul a 10 zile, iar in cazul in care clientul doreste schimbarea sa, clientul poate solicita restituirea contravalorii.

“Planurile noastre pentru piata online sunt sa vindem in primul an aproximativ 10-15% din productie, iar pe viitor sa crestem. Vrem totodata sa putem sa vindem si sa promovam produsele Marelbo in fiecare oras din romania chiar si in comune. Compania Marelbo vinde anual aproximativ 500.000 de perechi de incaltaminte in Romania, iar piata este mult mai mare.

Romania, o tara a importurilor de incaltaminte

Reprezentantul companiei a mai subliniat ca din pacate in tara la noi cam toate companiile mari au murit, iar in acest moment romanii importa cel mai mult.

“In magazinele din Romania gasesti numai lucruri importate, cele calitative la un pret foarte mare si cele slab calitativ la un pret foarte mic. Ar trebui sa incurajam productia romaneasca mai mult si nu numai la incaltaminte, la tot. Intentionam sa investim cateva sute de mii de euro in urmatorii ani pe partea de online”, a mai precizat Ionut Bobu.

Un magazin in mall? Nu chiar atat de rentabil

Cu o retea formata din 40 de magazine la nivelul intregii tari, Marelbo detine o unitate si in centrul comercial Palas din Iasi, despre care spune ca desi are un trafic mai ridicat, vanzarile si profitul unitatii este in marje foarte mici.
“Avem un magazin si la Iasi, in centrul Palas, dar care nu merge cum ne-am asteptat. Incaltamintea noastra nu se raporteaza la chiriile care sunt intr-un mall – trebuie sa vinzi mii de perechi ca sa poti face un profit mai sanatos. Strategia noastra mizeaza pe rulaj. Nu avem profit mare la o pereche de pantofi”, a spus directorul de marketing intr-o discutie cu jurnalistul wall-street.ro.

Miza pe exporturi

Un important pariu al Marelbo este si va ramane exportul, producatorul de incaltaminte avand in prezent mai multe contracte in Germania, Austria sau Ucraina.
“In acest moment 15% din productia Marelbo merge la export catre pietele din Germania, Austria si Ucraina”, a aratat Bobu, care a precizat ca situatia tensionata din Ucraina a incurcat intr-o anumita masura planurile companiei in regiune.
Din datele reprezentantului companiei, grupul de firme Marelbo a incheiat anul trecut cu afaceri de peste 10 milioane de euro si un numar de circa 600 de angajati.

Citeste si Cu incaltamintea romaneasca, pana in inima Europei: cum vrea un antreprenor roman sa faca din Marelbo un business de talie internationala

Cu incaltamintea romaneasca, pana in inima Europei: cum vrea un antreprenor roman sa faca din Marelbo un business de talie internationala

Cu incaltamintea romaneasca, pana in inima Europei: cum vrea un...