"In Romania anul trecut s-au facut 300 milioane de euro plati online, dar adevarul este ca detinatorii de carduri au facut plati de 1miliard de euro. Este o cifra estimata pentru ca nu exista date oficiale. Ecommerce-ul din pacate nu este local, avand in vedere ca mai mult de doua treimi din platile cu cardurile romanesti sunt pentru cumparaturi din afara Romaniei", a spus Cretu.

El a aratat ca piata romaneasca de comert electronic se confrunta cu mai multe provocari, printre care lipsa de incredere nu numai in anumite magazine, ci si in anumite platforme, precum si lipsa de educatie, scrie Mediafax.

Potrivit datelor Visa, valoare medie a tranzactiei cu carduri pentru comerciantii online locali a fost anul trecut de 33 de euro si de 54 de euro pentru comerciatii internationali. Tendinta este de scadere a valorii medii pentru tranzactiile pe carduri atat la comerciantii locali (37 euro in 2012), cat si la cei internationali (55 euro in 2012).

Citeste si:

Magazinele locale reprezinta 20% din valoarea totala a tranzactiilor online cu carduri la comercianti comparativ cu 21% anul anterior, in timp ce 29,5% din numarul total de tranzactii au fost realizate in magazinele locale, fata de 30% in 2012.

"Posesorii de carduri prefera sa cumpere de la comercianti internationali din cauza retelei relativ mici de magazine cu reputatie solida existente din Romania, dar estimam ca aceasta situatie se va schimba treptat ca urmare a intrarii pe piata a unor comercianti cunoscuti, datorita reputatiei si experientei", a mai afirmat Cretu.

Tranzactiile online la comerciantii locali sunt in proportie de 38% catre companii de servicii (telecom si IT&C), 15% pentru utilitati si 14% pentru marfuri din catalog.