Ultimele pozitii ale clasamentului sunt ocupate de Cora, Mega Image si Kaufland, aceste 3 branduri nedepasind 200 de conversatii in intervalul monitorizat.

Privind spre categoriile de retaileri (discounters, hypermarkets, supermarkets), se pot trage concluzii interesante in ceea ce priveste prezenta in mediul online a anumitor branduri. Astfel, pentru categoria discounters, Lidl este cel mai activ brand, fiind urmat de Penny si Profi. Referindu-ne la hypermarketuri, Auchan si Carrefour sunt brandurile pe care onlinerii le includ cel mai des in conversatiile lor, in timp ce despre Cora si Kaufland nu se poate afirma acelasi lucru. Din categoria supermarkets, au fost analizate brandurile Mega Image si Billa, acesta din urma fiind prezent in discutiile internautilor in numar dublu comparativ cu Mega Image.

In cazul Lidl, temele care au generat cel mai mare buzz in online sunt reprezentate pe de-o parte de obtinerea statutului de Superbrand 2013, fiind astfel recunoscut succesul inregistrat de brand de la lansarea sa in Romania, iar pe de alta de concursul Lidl Valentine Kiss, aplicatia in cadrul careia 100 de ursuleti erau oferiti zilnic ca premiu, iar 3 excursii in Malta isi asteptau castigatorii la finalul competitiei. Platforma de comunicare utilizata cel mai mult de useri a fost Facebook, cu aproape 1000 de mentiuni inregistrate, femeile reprezentand 65 % din totalul userilor.

Billa a strarnit interesul onlinerilor cu campania de Facebook "Like cu like se fac reducerile mari", initiativa ce a vizat atragerea de fani prin oferirea de reduceri consistente la anumite produse, in functie de numarul de like-uri acumulat. In cazul Billa, tot Facebook ramaneprincipala platforma de comunicare, userii de sex feminin reprezentand in acest caz peste 70 % din totalul acestora.

Citeste si:

Procentul femeilor care comenteaza in mediul online ajunge in cazul brandului Penny la 85 %. Aceasta cifra este justificata de existenta concursului "Avioane", premiile in DVD-uri cu desene animate pentru copii starnind in primul rand interesul mamicilor. Si in cazul Penny, Facebook ramane platforma de comunicare care a inregistrat cele mai multe discutii ale userilor.

Pentru Auchan si Profi, conversatia a fost sustinuta de deschiderea de noi magazine, in timp ce Carrefour a fost prezent in mesajele onlinerilor prin stirea cu privire la atingerea cifrei de afaceri de 1 miliard de euro si prin lansarea campaniei “Shop cu dublu scop”, ce are ca scop donarea veniturilor obtinute in urma vanzarilor sacoselor Remesh catre asociatia Ateliere Fara Frontiere. Facebook ramane si in cazul acestor 3 branduri platforma de comunicare pe care s-au inregistrat majoritatea discutiilor, procentul userilor de sex feminin fiind in acest caz similar cu cel al userilor de sex masculin.

Din totalul de 6 branduri care alcatuiesc topul celor mai active marci in mediul online, de remarcat este faptul ca discounterii se regasesc in numar de 3, in timp ce numarul hypermarketurilor este de 2, iar categoria supermarketurilor este prezenta doar cu un singur brand. Acest lucru indica faptul ca discounterii performeaza cel mai bine in mediul online in intervalul monitorizat din punct de vedere al conversatiilor generate: comunicare constanta, inovativa si campanii bine targetate, ce starnesc interesul publicului si dorinta de a impartasi initiativele brandurilor in mediile in care activeaza.