La evenimentul ecomTEAM, organizat de catre wall-street.ro, Cornel Baloleanu, manager de produs si implementare in cadrul furnizorului de solutii de plati online PayU, a prezentat o serie de factori care ar putea aduce succesul in industria vanzarilor online.

Criterii esentiale pentru un magazin online de succes:

  • Site-ul trebuie sa aiba un design profesionist, ideal optimizat pentru interfete mobile
  • Arhitectura informatiei in site, nivelul de structurare si organizare
  • Navigare intuitiva, usor de folosit
  • Meniu simplu, filtre multiple
  • Informatii cat mai complete despre produse
  • Usurinta si rapiditate in procesul de comanda
  • Formulare usor de completat, cat mai putine date personale solicitate si un numar minim de pasi
  • Reluarea procesului din punctul unde a fost intrerupt
  • Informatii despre comanda, plata si livrare

Pe ce ar trebui un magazin online sa se axeze in functie de industrie

  • IT&C – video sau tutoriale, cautare, filtre
  • CARTI – rasfoire inainte de achizitie
  • FASHION – cabina de proba virtuala
  • TURISM: comenzi cu produse multiple

Functii puse la dispozitia clientului

  • Testimoniale / feedback cumparatori
  • Modalitati multiple de plata
  • Acuratetea livrarilor
  • Proceduri simple de returnare a comenzilor
  • Notificari atunci cand apar modificari in comanda
  • Calitatea suportului acordat clientlilor
  • Istoric pret

Alison Battisby (foto stanga), consultant in social media, afirma ca impactul pe care retelele sociale le pot avea pentru functionarea unui magazin online este urias si recomanda retailerilor si IMM-urilor sa isi canalizeze activitatea si in aceasta directie.

“Sunt multe platforme de social media pe care le putem folosi in functie de audienta, pentru a avea o prezenta corecta. Trebuie sa vorbim clientilor in felul in care isi doresc sa fie abordati. Mai mult, este necesar sa selectam tonul corect in abordare. Trebuie folosite strategii canalizate pe focusul audientei. Daca vorbesti pe limba lor vei atrage atentia”, a declarat Alison Battisby.

Ea a precizat totodata ca prezenta pe retelele de socializare trebuie sa aduca un plus, prin oferirea unui continut exclusiv.

“Pentru a avea succes in social media trebuie sa fie folosita imagini exclusive – care nu au fost niciodata prezentate – nu doar produse aflate la vanzare, in acest fel vei fi mai interesant audientei”, a completat Alison.

Citeste si:

La randul sau, Elisabeta Moraru (foto stanga), industry manager in cadrul Google Romania, a adaugat ca un retailer online poate avea succes, dar trebuie sa aiba un angajat specializat pe marketing online.

“O firma sau un angajat specializat pe marketingul online este esential pentru un magazin pe internet. Este necesar sa capturam atentia. Toate elementele suplimentare vor aduce o crestere a calitatii scorului in motorul de cautare si astfel platiti mai putin pentru click-ul pe care vreti sa il achizitionati”, a spus Moraru in cadrul ecomTEAM.

La aceeasi discutie a participat si Marius Pahomi (foto), CEO al Conversion, companie specializata in marketing digital, care a precizat ca foarte important pentru un magazin online este ca acesta sa ofere informatii complete si complexe.

“Daca un magazin online nu a oferit suficiente informatii sau am fost nemultumit de un anumit serviciu a doua oara nu am mai revenit pe el. Am avut cateva experiente nefericite. Experienta de shopping trebuie sa fie cat mai usoara, sa nu ceri lucruri care nu sunt necesare (ex: sa iti creezi cont). Cu cat sunt mai complicate cu atat pierzi un client”, a subliniat Pahomi.

ecomTEAM este un eveniment organizat de wall-street.ro in parteneriat cu ProfitShare, PayU, DPD, Vodafone, Visa, Gemius, Metro, Zitec, Okazii.ro, Miniprix, Daedalus Online si CashOut.