Valentin Radu, CEO Marketizator spune ca o greseala majora pe care magazinele online o fac este mimetismul. “Avem un mimetism extraordinar pe piata din Romania de tipul: Daca eMag face asa, sa facem si noi asa. Trebuie sa stii de fapt cu cine vorbesti si in ce stare este acel om, daca tu ai un magazin de haine nu trebuie sa copiezi eMag”, spune Valentin Radu, care considera ca daca nu iti cunosti audienta si nu faci testare degeaba faci usability.

In ceeea ce priveste testarea A/B a designului, Radu mentioneaza ca prin acest instrument reusesti sa faci un design relevant pentru un tip de vizitatori, in functie de tipul de comportament.
“’Nu cred in retete sunt doar niste linii directoare. In primul rand este important sa identificam acel 1% din vizitatori care va genera 99% din rezultate”, a mai spus Radu.

Darko Cengija, partener UX Passion: Trebuie sa fie usor ca in cateva secunde clientul sa-si dea seama despre ce e voba in site-ul tau

Si Andrei Tescan, digital marketing consultant al Gemius spune ca este foarte important sa isi cunosti audienta si apoi sa ii urmaresti si sa customizezi experienta. Trebuie sa intelegi comportamentul. “Un proprietar de magazin din Litualia ma intreba ce cred ca comanda oamenii atunci cand isi cumpara pantofi sport. Raspunsul era prezervative. Cine s-ar fi gandit, dar cum acesta era produsul cel mai des comandat alaturi de pantofi sport”, a explicat Tescan.

Darko Cengija, partener UX Passion spune ca important pentru un site este sa ii faci pe client sa revina, iar pentru asta trebuie sa ai o propunere valoroasa. “Trebuie sa fie usor ca in cateva secunde clientul sa-si dea seama despre ce e voba in site-ul tau. De asemenea ar fi bine sa ai doar un call to action, cu cate mai multe optiuni dai cu atat oamenii stau mai mult sa se gandeasca si sunt mai confuzi. Trebuie sa ai o sugestie clara pentru user ce sa faca. De asemenea, trebuie sa fie convenabil. Oamenii vor sa cumpere in cel mai convenabil mod posibil, unii vor folosi laptopuri, altii smartphone-uri, iar website-ul trebuie sa poata arata bine pe toate ecranele”, a mai spus Cengija

John Heffernan considera ca inainte de toate insa trebuie sa te intorci la lucrurile de baza: titluri corecte ale paginilor, naavigare clara, landing page relevant pentru cautare.

Citeste si:

Valentin Radu spune ca una dintre marile greseli pe care le-a intalnit la site-urile din Romania este faptul ca pur si simplu nu sunt alocate resurse pentru usability. “Nu este suficient sa investesti pentru a aduna trafic pana sa stii care e versiunea de site care aduce cea mai buna conversie”, a mai spus Radu. Si Andrei Tescan considera ca testarea trebuie sa fie un must pentru magazinele online.

Hefferman spune ca o alta greseala este sa nu existe diferentiere si toate arata la fel, in timp ce Cengija spune ca o greseala este ca site-ul sa reflecte cum arata o companie intern. El da ca exemplu 3 magazine diferite care vand ceasuri, la primul ceasurile se gasesc la categoria accesorii, subcategoria barbati si apoi ceasuri, intr-o alta se gaseste la categoria Pentru El, subcategoria ceasuri pentru barbati,iar in a treia la categoria cadouri.

Cum cresti rata de conversie

Radu spune ca o greseala in ceea ce priveste conversia este ca nu se face optimizarea pe fiecare segment de trafic. Tescan recomanda si motoarele de recomandare care iti personalizeaza ofertele si practic il insoteste pe client oriunde se duce el.

Pentru a creste conversia trebuie sa vezi si momentul in care vizitatorul pleaca, sa verifici daca problema e acolo si sa o rezolvi.

ecomTEAM este un eveniment organizat de wall-street.ro in parteneriat cu ProfitShare, PayU, DPD, Vodafone, Visa, Gemius, Metro, Zitec, Okazii.ro, Miniprix, Daedalus Online si CashOut.