Comentarii pe articolul Brandul, ca o gradina carpatina


Logo Romania

Duma Clementina la 3 August 2010, ora 20:20
Buna ziua, am citit articolul dvs. si mi se pare foarte interesant.
Totusi, am sa va spun parerea mea personala, ca lucrator in domeniul graficii.
Cred ca in tara noastra este o mare neconcordanta intre ce avem nevoie, ce putem face si ce se face in realitate (mai exact, NIMIC). Daca cineva din conducerea acestei tari ar sta putin si ar privi tara noastra, nu ca pe o fabrica de imprumutat bani la nesfarsit, daca mi-e permis sa zic asa, ci s-ar uita exact in gradina extrraordinara pe care o avem in jurul nostru, mare parte din problemele economice pe care le avem astazi ar fi rezolvate, sau in cel mai rau caz, in curs de rezolvare. Romania, spre deosebire se alte tari, are tot ce-i trebuie unei tari din punct de vedere geografic si implicit, turistic. Este tara ideala pentru vacantele oricarei persoane. Mare, munte, deal, campie, indiferent de sezon, nu conteaza, ele sunt acolo, gata sa primeasca turistii. Aici ajungem la logo. Normal ca nu prea vin turisti la noi in tara, de vreme ce tara noastra nu este suficient de promovata. Si e normal sa avem un logo care sa ne reprezinte. Dar nu un logo comun. Romania este o tara mai mult decat originala, cu o istorie uimitoare si uimitor de reala. De exemplu, in Grecia predomina povestile cu zei. Daca stam sa ne gandim mai exact la aceste povesti, din punct de vedere realist, ne dam seama ca nu le crede nimeni adevarate. Sunt povesti frumoase, dar sunt doar povesti. Istoria Romaniei, in schimb, este cat se poate de reala. Stefan cel Mare, Mihai Viteazul, Mircea cel Batran, toate aceste personaje au existat si au luptat pentru ca tara noastra sa fie libera, sa nu depinda de nimeni. Si ajungem din nou la logo. Orice creator de logo-uri care se respecta se asigura ca ceea ce creaza el nu seamana cu absolut nimic din ce este deja pe piata si revendicat de cineva anume. Daca graficianul da din prima explicatii despre cum a creat acest logo ca raspuns la intrebarea daca e original sau nu, si nu ca o strategie de promovare a acestuia, care sa prezinte pas cu pas procesul creatiei - ceea ce mi se pare normal; in fond cum sa creezi un logo pentru Romania si romani, daca nu ii intrebi si pe ei ce anume cred ca li s-ar potrivi (apropo, a facut cineva un studiu de acest gen?) - atunci inseamna ca acea persoana are o mare problema / si-a gresit complet cariera. Astfel de persoane sunt false, sunt lipsite de orice fel de imaginatie si nu au nici o treaba cu realitatea. Nu zice nimeni ca nu e bine sa te inspiri, dar nu sa copii sau sa duplichezi ceva deja creat. Puteau fi si ei ceva mai originali. Ar fi putut schimba culorile, ar fi putut face o frunza abstracta, nu neaparat una fidela.
In fine, asta e doar umila mea parere personala.
Maries Adelina la 4 August 2010, ora 02:54

Salut, Clementina

probabil ca niste bani publici trebuiau mutati in contul actionarilor la firma care a facut logo-ul. Iar aceste smecherii se practica peste tot in lume. Nu noi- romanii- am inventat roata, dar cred ca noi vrem sa o facem ovala, glumesc.

In rest frumos articol frumos comentariu
la 6 August 2010, ora 14:08
Salut Adelina,
Noi am inventat roata cu colturi. Roata(cercul) are multe colturi, infinite. Prin aceste colturi, "Tara se pierde". Nu glumesti cand spui ca romanii au inventat "roata ovala" deoarece acum este cu "colturi"

  Inapoi la articolul Brandul, ca o gradina carpatina

Wall StreetUltimele stiri online din economie si afaceri

Cauti inspiratie in business sau vrei sa fii la curent cu cele mai importante stiri care influenteaza mediul de afaceri? Activeaza notificarile