Comentarii pe articolul De ce portarul de la RAEF nu va ajunge niciodata director general ?


dar dc nu ajunge directorul RAEF portar...?

la 26 Octombrie 2010, ora 10:23
prietene, de data asta esti pe langa subiect , dar rau de tot!!! habar nu am ce face portarul de la RAEF. problema e cu directorul de la RAEF. el nu a observat? usa , cu siguranta, e numai o piesa din puzzle-ul care compune o organizatie harbuita, obosita, invechita , ineficienta si impasibila la cerintele actuale. cred ca dumneata, stimate domn, esti tot un fel de director de RAEF. ai vrut sa ne sugerezi ca schimbarea trebuie sa plece de jos insa pe portarul ala l-a pus cineva acolo. oare cine? ahhh... tare ma tem ca ultima fraza a dumitale e al dracului de actuala in Romania: « Stiu eu cum merg lucrurile in Romania, daca nu ai pile si daca nu cotizezi, s-a terminat, nu te promoveaza nimeni... » iar dumneata esti incapabil sa intelegi ca problema la RAEF e directorul si nu portarul.
Lucian Pintilie la 26 Octombrie 2010, ora 10:40
Adevarat! Directorul RAEF si toata sctructura administrativa intra pe aceeasi usa (nu cred ca opteaza pentru horn ca Mos Craciun) si banuiesc ca aud si ei scartaitul usii de la inbtrare, dar prefera sa mearga mai departe si birourile izolate cu profile PVC sa le confere linistea de care au nevoie. Ce mai conteaza o usa?
Atanasescu Silvana la 26 Octombrie 2010, ora 10:44
Cred, stimate domn, sau doamna, ca dumneavoastra sunteti pe langa subiect si nu ati inteles nimic din articolul acesta. Dl. Butunoiu a prezentat portarul ca personaj, dar s-a referit la toti de acolo si din Romania in general. Noi nu o sa avansam niciodata pentru ca deviza noastra este: "atata mi s-a spus sa fac, atata fac, in rest nu ma intereseaza". Initiativa, domnule sau doamna, care diferentiaza un om de altul. Preferi sa auzi de mii de ori pe zi scartaind usa, doar pentru ca nu e treaba ta, nu ti s-a spus sa o repari. Dar daca un altul are initiativa respectiva si te depaseste, venim repede cu fraza linistitoare de ego "a avut pile, las' ca stiu eu"
D-aia suntem unde suntem si acolo vom ramane
Marius Maxim la 26 Octombrie 2010, ora 10:53
perfecta observatia. george al nostru, deja, cam scrie mai mult decat poate duce, ma tem. e atat de superficial si anecdotic pusa chestiunea, incat nu depaseste nivelul unei suete. asta, in afara de faptul ca lucrurile stau asa si din cauza recrutorilor, a angajatorilor si a altor factori de decizie. george inca nu stie ca nu e bine sa stii prea multe intr-o organizatie unde nu ti se cere sa gandesti, sa faci sugestii, sa ai intiativa, decat atunci cand se scriu anunturile frumoase si atractive de recrutare, in rest, odata pus in job asteptarile fiind sa te ”integrezi”, sa stai in banca ta, sa nu interferezi, mai ales ca, facand ceea ce crezi tu ca ar trebui sa faci, adica sa fii creativ, proactiv, dinamic, etc., e foarte probabil sa deranjezi vreo nevasta, vreo amanta, vreun tip care nu e competent sau muncitor ci conectat la ce trebuie. pe cand subiecte tratate obiectiv, din aceasta categorie? sau, astea ofenseaza clientela?
Costache Viorel la 26 Octombrie 2010, ora 10:53
Dom' Butunoiu, da' dom' director de la RAEF pe unde intra? Daca pe el nu il deranjeaza scartaitul si nu se gandeste la confortul si la impresia pe care o face clientilor... e ca in vorba aia romaneasca :"nu e treaba magarului de unde beau oile apa" ... daca ar fi avut vreo durere ii zicea sec portarului :" Nea Fane,unge si mata usa dracu ca ne zgarie urechile ..." parerea mea.
Tirlea Nicolae la 26 Octombrie 2010, ora 10:57
" De la cap se impute pestele". In compania RAEF nu numai usa scartaie. La fel se intampla in toate companiile unde lucrurile nu merg bine. Cu oamenii ( angajatii ) din aceste companii sefii nu discuta la nivel de bun simt. Sunt obisnuiti numai sa dea ordine. Nici un angajat nu cred ca este atat de rauvoitor incat sa vrea ca lucrurile sa mearga prost. Dar acolo unde acestia sunt doar niste obiecte aducatoare de profit si rezultatele sunt pe masura. "Obiectele " nu reactioneaza. Pana la urma tot "OMUL sfinteste locul".
Negru Bogdan la 26 Octombrie 2010, ora 11:02
Problema ridicata in acest articol e una reala, una legata de atitudinea la locul de munca, deci inclin sa-i dau dreptate.Dar daca e sa ne gandim la relevanta termenului ''structural poverty", in care se afla Romania nu e corect sa blamam un biet portar, caci rezolvarea ar fi trebuit sa vina din alta parte iar aici nu-i pot da dreptate autorului....
Haliga Simona la 26 Octombrie 2010, ora 11:04
nici daca ar unge usa nu ar ajunge director...ever.
Catalina Codreanu la 26 Octombrie 2010, ora 11:18
Este foarte adevarat ce spuneti toti - portarul nu va ajunge director nu pt ca nu este capabil ci pentru simplu fapt ca nu a fost educat sa-si doreasca mai mult de la viata. Este iarasi foarte adevarat ca, din pacate fara relatii nu poti intra intr-o firma mare, nici sa lucrezi si nici sa le prezinti un proiect care i-ar ajuta la reducerea cheltuielilor. Si daca ajungi sa prezinti pentru ca mai gasesti oameni amabili nu ii intereseaza ca nu este firma lor!!! De ce reduca cheltuielile? Pentru ca la anul sa li se reduca bugetul? Rezolvarea nu vine nici de la director nici de la portar vine de la noi TOTI. Din cauza educatiei pe care am primit-o si de care nu ne-am putut desprinde nici dupa 20 de ani de "libertate" nu vom putea progresa.
Ce am putea schimba? Atitudinea - sa fim mai calmi, mai deschisi, sa nu vedem in toate si in tot doar un profit, sa incercam sa-i ajutam pe altii dezinteresat si sa fim mai buni. Poate suna prea idealist - "ce sa spun asta stiam si eu" - incercati sa priviti in trecutul vostru sa vedeti de unde a plecat problema.
Nu astept comentarii pentru ca stiu ca sunteti de acord cu mine dar nu veti recunoaste - recunoasterea este inceputul rezolvarii problemelor tale - si atunci voi stii ca ma aprobati. Numai bine
Niculae Carmen-Gabriela la 26 Octombrie 2010, ora 11:19
OMUL SFINTESTE LOCUL... cat de adevarat!
Tudoran Constantin la 26 Octombrie 2010, ora 11:29
Mda... Cred ca majoritatea celor care au postat aici, si il includ pe dl. Butunoiu, nu au lucrat intr-o organizatie mare. Intr-o organizatie mare, cel mai important lucru e disciplina. Adica, FACE FIECARE EXACT CEEA CE TREBUIE SA FACA, CAND TREBUIE SI NUMAI CAT TREBUIE SA FACA. Am nenumarate exemple de initiative care duc la dezastre. Inca odata. Disciplina e cea mai importanta. Daca si portarii au intiative se duce dracului totul. Portarii trebuie sa fie portari. Initiativa la nivel de portar o fi un lucru bun intr-un SRL. Dar cand operatorul unui utilaj are el intiativa sa modifice masina ca "asa merge mai bine"... sa vedeti ce probleme apar! Sorry, pentru prima data nu sunt de acord cu dl. Butunoiu. Eu unul cred ca UNA din problemele Romaniei e ca toti "ne pricepem" la orice si nimeni nu e specialist in nimic... A! Si mai avem si multe, multe, MULTE, "intiative". A bon entendeur, salut!
Tudoran Constantin la 26 Octombrie 2010, ora 11:33
Just one more little detail...
Fresh off Google!
The Romanian-American Enterprise Fund (RAEF), a private US corporation, established in 1995 by the US Congress, is a leading institution in private equity.
Asta pentru cine crede ca RAEF o fi vreun fel de RADET.
Asadar, iata... voila de vezi!
Tomoiaga Dragos la 26 Octombrie 2010, ora 12:39
Stimate d-le George.
Desi prin articolul dvs. semnalati o neimplicare cronica a slujbasului (oricare ar fi el) in bunul mers al lucrurilor....dupa cum observati opiniile sunt contradictorii si daca in fisa postului, fie el angajat de la RAEF sau de RADET nu scrie explicit ca tre' sa dea cu ulei ca sa nu mai deranjeze acel zgomot sau sa nu dobandeasca niscaiva boala profesionala de la scartait, trebuie sa inaintati o "cerere" catre Biroul Administrativ,chiar in locul domniei sale...ha,ha,ha...si plang in acelasi timp.
Oare de ce cred mare parte din concetatenii nostrii ca totul se obtine pe pile si nu prin munca?Oare de ce ne-am pierdut ca si natie amabilitatea si initiativa, care, culmea ne caracterizau?...Cred pentru ca tocmai datorita faptului ca nu ne implicam...servici,societate civila,vot,educatie ,cultura etc.
...si pentru stimabilul domn care expune filozfia corporatista ca pe o metoda de separare a maimutelor de intelectuali.,minimalizand importanta principiului prin maximizarea procesului procedural...
....Cred cu tarie ca " portarul" trebuie sa aiba initiativa oricand si in orice context...trebuie sa-si recastige dorinta de a dobandi mai mult prin implicare in fiecare moment al activitatii sale, respectand deopotriva regulile bunei cuviinte cu cele ale organizatiei din care face parte

Va salut
la 26 Octombrie 2010, ora 12:53
respectivul "portar este agent de paza" si sar putea sa fie si de la alta firma si depasirea atributiilor se poate pedepsi foarte rau. daca potraru care nu e treaba lui ar semna si actele sfirmei ca vizitatori sa nu mai ajunga si la director asta ar fi bine. pentru cladire si firma respectiva sunt alti angajati. si fereasca sfantu ca incercand sa unga usa sa se intimple un accident, pentru ungerea unei usi este nevoie de unelte si materiale pe care respectivul nu le are si nu are de unde le procura findca nu este angajatul firmei. dar cand ai o tasta in fata si poti sa scrii un articol si nu intelegi ca chiar faca ai un MBA fiecare ar trebui sa-si faca treaba ce putin pentru care ia bani
Ioan-Liviu Lungu la 26 Octombrie 2010, ora 13:43
Nu te promovează nimeni nici pt făcut treaba altuia.. Si poate portarul mai tragea câte un pui de somn si era bine ca făcea USA zgomot ca se trezea si el când intra cineva... Sa dea "Bunazâua sefu' "
la 26 Octombrie 2010, ora 14:02
generalizarile in judecati arata o oarecare lene in gandire. realitatea e nuantata. de la un portar sa generalizezi la un popor... e cale ff lunga. ma mir cum oameni care altfel scriu bine romaneste, deci cu o instructie, pot gandi asa de "lejer". Romania traverseaza o profunda criza a manafementului la diferite nivele si mai ales la cele superioare. chiar si dezastrul din administratie e o problema de management. elitele pot schimba, sau nu, o societate. masele sunt conduse. daca la noi nu se misca lucrurile sau se misca in directie proastra , asta se datoreaza elitelor sau mai bine zis lipsei elitelor. nici mama MBA-ul nu ii ajuta pe managerii romani sa devina manageri eficienti. nepotismul si alte apucaturi contraproductive isi au sorgintea in vorbele lui Bratianu: "tara asta nu a dus niciodata lipsa de inteligente ci de caractere". asa ca... aveti grija domnule Butunoiu. realitatea aluneca pe langa dvs.
la 26 Octombrie 2010, ora 14:07
un ultim comentariu: stimate domnule Butunoiu, am mai citit articole de ale domniei dumneavoastra. ele merg pe aceiasi linie si idee : angajatul roman, puturos si lenes. ca sa vin in sprijinul ideei ca in Romania avansezi cu "pile si proptele" sau mai modern daca ai "social network" as putea sa spun ca dupa aceste articole dvs. nu ar trebui sa mai intoxicati netul. cine oare va promoveaza articolele pe Wall Street, habar nu am insa e inca o lipsa de profesionalism. asadar, aveti grija, mereu scartaie usa dvs., numai ca dvs. nu sunteti de vina , ci cel care v-a pus la poarta asta.
Brustur Horia la 26 Octombrie 2010, ora 14:47
Este incredibil cate comentarii se fac in jurul unei banale probleme de atitudine iar cand apare o stire cu adevarat importanta ea trece neobservata. Parca am fi intr-o telenovela continua.
Brasoveanu Leontin la 26 Octombrie 2010, ora 14:53
un exemplu de gandire socialista la domnul director. daca omul respectiv a fost platit sa faca paza de ce sa faca intretinerea cladirii? in alte tari daca nu esti avizat nu schimbi nici macar un bec. paznicul avea dreptate. atat trebuia el sa faca si atat facea. diviziunea sociala a muncii domnule director de firma de consultanta in domeniul resurselor umane.
Stangacianu Loredana la 26 Octombrie 2010, ora 15:17
Sunt uimita de reactiile la acest articol.
- comentariile privind organizatiile mari in care fiecare este angajat pe un post, conform une fise a postului, a unor responsabilitati asumate si atat... dar asta nu trebuie sa excluda insa initiativa, propunerile (care in organizatiile mari se fac pe baza de referate, stim). Aici e una dintre probleme, sa intelegem prost procedurizarea. este o mare diferenta intre "fiecare face ce il taie capul" si "daca am o idee o propun spre aprobare". Si, revenind la exemplul Dl-ui Butunoiu, portarul putea sa ceara ulei, putea sa spuna cuiva sa rezolve problema.
- diferenta intre executanti si manageri. Articolul este foarte clar: de ce nu va ajunge portarul manager. Simplu: deoarece un manager isi asuma deciziile (chiar daca e organizatie mare si fiecare e pus pe un post), iar scuza portarului este: nu iau o decizie pentru ca nu am voie sa imi asum! (Cred ca titlul e putin exagerat)
- de ce directorul general RAEF nu a vazut aceasta problema. Sincera sa fiu, acesta atitudine este specific romaneasca. Daca un director general trebuie sa ia initiativa sa dea cu ulei o usa sa nu mai scartaie, sa vada gunoiul de pe la colturi sau frunzele imprastiate in toata curtea unei firme, sincera sa fiu cred ca acel director general este platit cam mult pentru un om de serviciu. Si mai am o intrebare: daca se ocupa de toate aceste probleme, cand mai are tip de strategii?
Directorul de la RAEF aude acest sunet deranjant de doua ori pe zi (cand intra si cand iese)... daca le aude, fiind preocupat de alte ganduri. Portarul aude acest sunet de zeci de ori pe zi.
Maries Adelina la 26 Octombrie 2010, ora 20:27
stimati domni, vina este atat a directorului ca s-a complacut in scartatitu de usa cat si a tuturor angajatilor care erau mai responsabili de scartaitul usii lor decat portarul de lafirma de paza.In plus pentru portar poata 10ron cat costa un ulei sa unga usa conteaza, pentru ca vin din buzunarul lui, administratorii companiei puteau lua din casa acesti bani si sa trimita pe cineva sa rezolve problema.

Mi se pare corect ca un om sa nu faca aceste lucruri atat timp cat salariul lui abia ii ajunge de manacare. In plus fiind portar poate ii convenea scartaitul usii pentru ca-l aertiza cand cineva intra si iese daca era mai departe de zona.


Sunt extraordinar de putine date ca sa ne PERMITEM SA-I JUDECAM PE ALTII sau sa NE JUDECAM NATIUNEA.

Desi ideea ce ai vreut sa o prezinti e grozava, accetul care l-ai pus si faptul ca ai lovit in RAEF nu este un mod constructiv pentru ca ai mutat accentul de pe importante educaionala a mesajului pe o chestie emotionala. Ce ar fi sa vii cu exemple pozitive nu cu chestii negative.

Cotidianul vostru a scazut in calitatea articolelor,o fi pe fondul crizei??? vreau mai putine articole sar mai de calitate

Va multumesc
Stefan Alex la 26 Octombrie 2010, ora 22:10
Si pana la urma... de ce a traversat puiul strada?

Se pare ca mai importanta este fisa postului sau invataturile din tari straine. Acelasi lucru de bun simt l-ar fi putut face si portarul si oricare dintre angajati ... chiar si autorul articolului... dar, de! fiecare a considerat ca e mai presus de asta. Sunt convins ca usa nu mai scartaie acum, dar e doar din cauza ca a fost asociata unei companii. Pentru ca, nu-i asa? compania e inainte de toate... omenia nu mai conteaza.
Adrian Anghel la 27 Octombrie 2010, ora 01:51
Desi sunt tentat sa fiu de acord cu anonimii de mai sus referitor la eleganta cu care bate campii autorul ma vad nevoit totusi sa fiu de acord cu concluzia lui Butunoiu. Solutia este totusi foarte simpla: avand aproape aceleasi responsabilitati asupra usii ca si portarul si cunoscand problema acuta a respectivei intrari Butunoiu va avea in buzunar la o vizita viitoare un borcanel de ulei sau vaselina si va remedia rapid si eficient dezastrul acustic constatat. In acest fel se va naste in noi o farama de speranta ca poporul asta mai are o sansa. Vom privi atunci cu incantare la un model de initiativa, la un exemplu de atitudine ce ne va duce tara pe noi culmi de progres si civilizatie spre incatantarea elogiatorilor naratorului care le mai descrie din cand in cand atmosfera paradisiaca gererata de un perete oarecare dintr-o carciuma de cartier.
Ionut la 27 Octombrie 2010, ora 09:19
In orice tara civilizata, portarul nu e raspunzator de intretinera cladirii (asa cum s-a mai spus), el are sarcinile bine definite si singurul lucru care l-ar putea face este sa anunte defectiunea la administratorul cladirii.
In alta ordine de idei, consider ca, la cum au mers lucrurile in ultimii 20 ani in "minunata" noastra tara, sansele la un post platit bine cresc odata cu :
- afilierea la un grup politic/de interese
- statutul social / anturajul

Experienta, educatia si alte calificari profesionale influenteaza, in majoritatea cazurilor, doar cu 5-10% acest proces de selectie si s-a demonstrat ca uneori este suficiet sa ai doar liceul terminat ca sa ajungi pe un post caldut, post care iti permite sa iti ie bac-ul la 50 de ani si sa termini facultatea la 54 :).

Cati aveti curajul sa spuneti, cu mana pe inima, ca a-ti ajuns in posturi cheie doar datorita profesionalizmului de care ati dat dovada?

Eu, ca sa ma angajez, a trebuit sa apelez la "cunostiinte" deoarece seful meu s-a simtit amenitat ca ii voi lua locul si mi-a respins cv-ul, motivand ca sunt prea bine pregatit pentru un post atat de simplu (administrator IT). :) Mai are rost sa comentam?



Marius Maxim la 27 Octombrie 2010, ora 11:51
problema atinsa de Ionut in finalul interventiei sale de mai sus este una reala si grava. este un naiv cine lucreaza in domeniul resurselor umane si nu a observat acest fenomen, chiar daca nu s-a aflat in interiorul organizatiilor pentru care recruteaza. butunoiu, care pozeaza in guru al executive search-ului find cultivat ca un mit in domeniu de wall street ne spune mici povestioare cu talc despre cum un portar din romania ar trebui sa unga usa scartiitoare a fondului american pentru a ajunge director general si, stimati concetateni, iata, blamabilul portar NU UNGE USA, deci, nu are initiativa. eu il mai astept pe domnul butunoiu sa ne povesteasca cu talc despre managerii expatriati adusi cu costuri uriase in romania, care se inconjoara de nulitati cu competente si calitati morale indoielnice, carora le incurajeaza un soi de spirit de competitie interna salbatica, doar pentru a-i putea controla mai bine si a-si mentine propria pozitie de expatriat cu package cat mai gras. dupa care, culmea, se plang cu orice ocazie ca, in romania, profesionistii cu aptitudini si abilitati manageriale sunt greu, aproape imposibil de gasit, pentru ca, vezi doamne, nu i-a gasit butunoiu sau altii ca el. basmele cu creativitatea, spiritul de echipa si modul proactiv al angajatilor sunt relatari din alta lume. in romania, insa, pana si managerii straini s-au adaptat culturii locale si NU CAUTA asa ceva. sper sa ma contrazica cineva cu exemple si studii de caz nu cu parabole.
Cristian Raicu la 27 Octombrie 2010, ora 12:40
Domnilor, nu exista nicio problema. Cazul acestui portar este un caz izolat.
Tinînd cond de lista de clienti a d-lui Butunoiu
http://www.georgebutunoiu.com/executive_search_clients.aspx
si clarviziunea domniei sale în a selectiona viitoarele cadre, se poate spune ca România este perfect servita de minti luminate. Si ca toate lucrurile merg perfect.
Cristian Raicu la 27 Octombrie 2010, ora 13:10
Iata un alt motiv pt care portarul nu va ajunge director la RAEF

Board of Directors

Professional Staff


Harry G. Barnes, Jr.
Chairman
Romanian-American Enterprise Fund
Sheryl K. Pressler
Investment Advisor
Ida F.S. Schmertz
Principal
Investment Strategies International
Richard N. Viets
FarmerWilliam B. Beekman, Esq.
Partner
Debevoise & Plimpton LLP
I. John Klipper
President & CEO
Romanian-American Enterprise Fund
David M. Roth, Esq.
Managing Director
WLD Enterprises
Theodor Stolojan, Ph.D.
la 29 Octombrie 2010, ora 08:38
O mai profunda vedere a temei va va face sa ganditi in alt mod.toate au o legatura,iar a-ti face corect munca nu are de a face cu politetea.Lipsa totala,indiferenta cu care sunt tratate faptele asta ar trebui sa ne ingrijoreze.Iar o intampinare cu un zambet sau un raspuns placut,civilizat chiar schimba multe. Toate cele bune:-)
Onea Ioan-Tiberiu la 29 Octombrie 2010, ora 09:16
daca tot se cere initiativa, eu i-as propune portarului sa instaleze un contact care la deschiderea/inchiderea portii sa declanseze o piesa draga bagatorilor de seama : DESTEAPTA-TE ROMANE !!!!"
Schneider Romeo la 29 Octombrie 2010, ora 20:40
Buna seara. Domnule Butunoiu. Va multumesc pentru "intarzierea" avuta, deoarece sesiunile dumneavoastra pivind comunicarea, pot incepe direct cu portarul in cauza- o ocupatie respectata de propia persoana. Cei 7 ani de acasa si-au lasat amprenta-portari putem fi oricare, dar oameni cu bun simt sunt rari.
Razvan la 30 Octombrie 2010, ora 17:54
Din punct de vedere teoretic articolul este impecabil.
Dar daca este sa judecam practic, pentru a ajunge intr-un post bun e nevoie de PCR (pile, cunostinte, relatii). Acesta este un fapt real si doar cei naivi pot sa creada altceva. Sunt de acord cu faptul ca domnul Butunoiu a selectat si format, de-a lungul timpul, "minti luminate", dar numarul acestora este nesemnificativ in raport cu milioanele de minti din aceasta tara. Asadar parerea mea este ca poti sa fii inteligent, creativ, dornic de a realiza fapte marete, proactiv, daca nu te sustine nimeni esti ZERO.

  Inapoi la articolul De ce portarul de la RAEF nu va ajunge niciodata director general ?

Wall StreetUltimele stiri online din economie si afaceri

Cauti inspiratie in business sau vrei sa fii la curent cu cele mai importante stiri care influenteaza mediul de afaceri? Activeaza notificarile