Comentarii pe articolul Noul Volkswagen Gol sedan ar putea deveni concurentul Dacia Logan


Ethanol

Romanu la 25 August 2008, ora 17:12
Ethanol
Cred ca ar fi momentul de la care firmele producatoare de autoturisme sa lanseze modele similare celui prezentat, cu motoare capabile sa functioneze si cu alt tip de combustibil (Ethanol, de exemplu). Din ce in ce mai multe culturi generatoare de combustibili alternativi apar si in Romania, de ce sa nu apara si un model Dacia Logan cu motorizare similara? Colibasi, Renault, ridicati manusa?
Costin la 25 August 2008, ora 18:49
Cred ca este un moment important in istoria automobilelor de a se folosi si alte surse si resurse de energie in constructia de masini cum este acesta pe baza de Ethanol. Intrucat s-a dovedit de multa vreme ca resurse din anumite culturi agricole cum ar fi semintele de rapita se folosesc in obtinerea de uleiuri vegetale industriale. Chiar si in Romania s-ar putea face ceva in aceasta directie si, in felul acesta, s-ar putea stimula agricultorii romani in obtinerea unor beneficii importante pentru economia tarii, stiind ca Romania are un mare potential agricol in Europa.
Ioan Negru la 25 August 2008, ora 19:49
O fi etanolul un combustibil economic in Brazilia, unde exista imense resurse de trestie de zahar si alte produse vegetale fermentabile, dar a dezvolta in Romania acest produs e o sinucidere curata.
In primul rand, noi nu avem alte materii prime in afara de porumb, pe care oricum il folosim deja in multe fabrici de etanol pentru bauturi. Aici e economic sa folosim porumb, deoarece bauturile au regim special de pret si nici productia nu e semnificativa fata de actualele resurse.
Dar utilizarea porumbului pentru benzina "ecologica" inseamna suprafete uriase de teren si, automat, corelarea pretului alimentelor (a carnii in primul rand) cu pretul petrolului. Efectul s-a vazut deja in SUA si Mexic unde pretul produselor din porumb au crescut cu cca 30%. Si nu numai mexicanii sunt mamaligari...
A vrut si Ceausescu sa faca asa ceva, in faimosul lui proiect de "industrializare a Deltei", in care voia sa foloseasca rizomii de stuf si culturi de nap ca sa produca etanol. Noroc ca bunul simt al unor academicieni si ingineri a primat si l-au convins pe academician de prostia unui astfel de proiect, care ar fi costat cateva miliarde, ar fi distrus iremediabil Delta, iar investitia nu s-ar fi recuperat nici in 100 de ani!
Costi la 1 Septembrie 2008, ora 11:06
Ar fi o mare tampenie! Cred ca nu stiti exact ce inseamna ETHANOL. Ei bine, pentru cine nu stie este ALCOOL ETILIC. Adica alcool care se gaseste in vodca, tuica, vin, etc. In primul rand, pentru a produce cantitatile uriase necesare propulsiei automobilelor o gramada de resurse ar fi deviate de la utilizarea lor normala. Sa ma explic: Alcoolul etilic se produce prin fermentare din cartofi sau cereale. Asadar, in loc ca acestea sa fie folosite pentru hrana omului ori animalelor, s-ar transforma in combustibil. Rezultat? Cum v-ar place ca in cateva luni sa platiti preturi duble pentru hrana cea de toate zilele? Sa coste dublu mititeii de la gratarelul de duminica? Ori o doza de bere sa ajunga pe la 10 lei? Ca sa nu mai spun ca si bauturile alcoolice tari s-ar tripla sau dubla. Si pe langa asta, orice aburit ar putea sustine ca s-a imbatat fiindca si-a scos "combustibilul" din rezervor cu furtunul. Bad idea!
Deja, biodieselul a provocat cresterea preturilor la uleiurile comestibile. Brazilia are o productie uriasa de trestie de zahar. Din deseurile de la procesarea ei fabrica etanol. La noi nici macar sfecla nu-i destula.
Lasati-o balta!

  Inapoi la articolul Noul Volkswagen Gol sedan ar putea deveni concurentul Dacia Logan

Setari Cookie-uri